Topjob

Slovenski menedžer, ki bo po Hrvaški, BiH in Srbiji zdaj za Atlantic odpiral poljski trg

Poljska je zaradi geografske lege – blizu je baltiškim državam, Ukrajini, Češki in Slovaški – lahko dobra odskočna deska, tam pa je tudi večja možnost za prevzeme in združitve, pravi Matjaž Vodopivec iz Atlantic grupe.
Avtor
avtor
08.09.2020 11:30
Čas branja: 4 min

Matjaž Vodopivec je ekonomist, ki zadnjih 15 let skrbi za razvoj in prodajo izdelkov najprej Droga Kolinske in nato Atlantic grupe v regiji. Pot ga je do zdaj vodila na Hrvaško, v BiH in Srbijo, zdaj pa se podaja na nov izziv – vodil bo Atlanticovo podjetje na Poljskem, kjer se bo lotil gradnje blagovne znamke Argeta.

Povedal nam je, kako so z družino živeli v državah nekdanje Jugoslavije in kaj pričakujejo v Varšavi, kateri izzivi ga z ekipo čakajo na poljskem trgu in ali je korona spremenila njihove načrte.

V Atlantic grupo ste prišli prek Droga Kolinske. Kako je šla vaša karierna pot?

Že pred tem sem delal v nekaj multinacionalkah – Philip Morris, MARS in Diageo. V Droga Kolinsko sem prišel leta 2005 z nalogo, da poenotim standarde poslovanja v državah nekdanje Jugoslavije, kjer je takrat poslovala družba. Zatem sem bil odgovoren za romunski in bolgarski trg, leto dni pa sem bil tudi prokurist na Hrvaškem.

Potem se je ponudila priložnost v BiH, to so bila morda celo moja tri najlepša leta dela. Bilo je dinamično, veliko sem potoval in se ukvarjal s kupci. Leta 2010 sem postal direktor ene izmed poslovnih enot v Srbiji, kjer sem ostal do letos. Tja sem prišel v zelo zanimivem obdobju, ravno ko je Atlantic grupa prevzemala Droga Kolinsko. Zdaj se z družino selimo na Poljsko, kjer je Atlantic aprila odprl podjetje.

Zakaj prav poljski trg in kakšni bodo vaši prvi izzivi tam?

Poljska je s 40 milijoni ljudi eden izmed najobetavnejših trgov za naše izdelke znamke Argeta. V slovanskih državah kategorija paštet že obstaja in ljudje so jih vajeni kupovati. A v zadnjih 20 letih nihče ni vlagal v ta segment, zato je razmeroma nezanimiv. Mi ga želimo dvigniti na višjo raven, po kakovosti in vrednosti. Na Poljskem bi torej radi ponovili to, kar smo v zadnjih letih naredili v naši regiji.

Poljska ima skoraj dvakrat toliko prebivalcev, kot jih ima regija nekdanje Jugoslavije, standard pa je, če izvzamemo Slovenijo, dvakrat višji. Po nekaterih podatkih ima na Poljskem več kot pet milijonov prebivalcev prek tri tisoč evrov plače. Zato tudi ne pričakujemo toliko težav s ceno, kot smo jih imeli v nekdanji Jugoslaviji, kjer je kupna moč manjša.

Osnovo smo na Poljskem že naredili, z Argeto smo navzoči na okoli pet tisoč prodajnih mestih. Zdaj bomo morali zgraditi blagovno znamko, povečati ozaveščenost pri kupcih. Jih prepričati, da pokusijo naše paštete in se nato vrnejo ponje.

Prvi cilj bo torej, da kupci pridejo v stik z izdelki, prek pokušenj, vzorcev in različnih akcij. Naša največja prednost je kakovosten izdelek, spremljamo trende, delamo paštete brez aditivov, z manj soli. Iskali bomo tudi tržne niše, za začetek ribe, ki jih na Poljskem pojedo veliko, a tam ni ustrezne ponudbe ribjih paštet. Tunina je danes denimo ena izmed najbolj prodajanih okusov znamke Argeta.

Ali ste zaradi korone morali prilagoditi strategijo?

Ob koroni smo res nekoliko omejeni. Naš glavni cilj je priti do porabnikov, ki pa jih je zdaj v trgovinah manj, manj so dovzetni za pokušnje in vzorčenje, zato jih je treba uloviti drugače. Ena izmed poti je denimo digitalna komunikacija, reklamni material, s katerim opremljamo prodajna mesta. Več bomo tudi vlagali v popuste in prodajne akcije.

Prav tako pomembno bo targetiranje. Za zdaj se bomo osredotočili na pet velikih mest in velika trgovska središča, določili pa smo tudi mikrolokacije, na katere bomo ciljali s komunikacijo. Stavimo tudi na sejme – v tem času namreč velike verige organizirajo sejme za dobavitelje novih izdelkov, kjer imamo možnost, da se predstavimo več kupcem na enem mestu. Zgraditi želimo partnerski odnos z nekaj velikimi kupci, ki pokrivajo večino trga. Jasno pa tudi korona ne bo trajala večno, zato se moramo zdaj le nekoliko prilagoditi.

Kakšne načrte imate s poljskim podjetjem v prihodnje?

Začenjava jaz in sodelavka, ki je tam že skoraj leto dni in skrbi za trženje. Potem pa bomo videli, imamo različne scenarije, čas bo pokazal, v katero smer bomo šli.

Poljska je zaradi geografske lege – blizu je baltiškim državam, Ukrajini, Češki in Slovaški – za nas lahko dobra odskočna deska. Tam je tudi večja možnost za prevzeme in združitve. Zdaj imamo vse proizvodne lokacije v regiji in smo bolj občutljivi za lokalno gospodarsko in politično dogajanje, zato si želimo naložbe in trge razpršiti.

Boste na Poljskem odpirali tudi proizvodne zmogljivosti?

O tem je še prezgodaj govoriti.

Omenili ste, da ste zelo radi delali v BiH. Zakaj? Kako je bilo v drugih državah v regiji?

BiH je za življenje nekaj let fenomenalna. Ljudje so srčni, dovzetni za spremembe, fleksibilni in imajo radi nove stvari, so pa tudi zelo delavni.

Beograd je na drugi strani metropola, kjer se vedno nekaj dogaja, nikoli ni dolgčas. Tudi če v Srbiji nikogar ne poznaš, te bo v lokalu prej ali slej nekdo ogovoril. Posebno poglavje je promet, zastoji so ogromni, posebej v dežju. Tam se moraš malo vriniti in biti brezobziren, drugače ne prideš nikamor. V Srbiji je tudi zanimivo, da lahko s poznanstvi rešiš vse. Če osebno ne poznaš določenega človeka, pa gotovo poznaš vsaj nekoga, ki ga pozna. Tako je mogoče vse urediti. Po teh letih sem sicer tega že tudi malo naveličan, zato se zdaj veselim Poljske, kjer pričakujem malo več discipline in bolj urejene stvari.

Ali ste se že znašli v Varšavi? Kaj pričakujete tam?

Imamo že stanovanje in stvari so pripravljene. Varšava je zanimiva, v nasprotju s prestolnicami v regiji nima starega dela mesta, saj so ga med vojno bombardirali. Je ogromna, saj ima skoraj toliko prebivalcev kot Slovenija, in ravninska, tako da bomo videli, kako se bom orientiral. Javni promet je dobro urejen, metro deluje, prav tako izposoja električnih skirojev in koles.

Tam živi okoli pol milijona tujcev in super je, da v šoli ponujajo slovenščino kot dodatni jezik. Tudi veliko poljskih podjetij so kupile multinacionalke.

Malo pa me skrbita zima in zgodnja tema, verjetno bodo tudi ljudje manj odprti kot v Srbiji. Tako da nas po Beogradu čaka malo prilagajanja, pričakujem, da bo Varšava po družabnem življenju bolj podobna Ljubljani kot Beogradu.

Kako pa naprej? Ali veste, koliko časa boste na Poljskem?

Ne. Z družino na to selitev gledamo kot na nov izziv in priložnost, da se naučimo nekaj novega in kaj novega vidimo. Kje bomo čez nekaj let, ne vem. Morda pa na toplem v Španiji, ki jo v Atlanticu tudi prepoznavamo kot obetaven trg. (smeh)

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Nepremičnine
Wall Street Journal opisuje, kako Kitajska napada evropska gradbišča
Nepremičnine
NepremičnineVasilij Krivec Wall Street Journal opisuje, kako Kitajska napada evropska gradbišča

V desetih letih so kitajska gradbena podjetja pridobila za okoli 4,5 milijarde evrov javnih projektov, lani je bila ta vrednost dve milijardi

FINANCE
Manager
(Načrt za okrevanje) To so projekti, s katerimi bodo po Evropi zaganjali gospodarstvo
Manager
ManagerNataša Koražija (Načrt za okrevanje) To so projekti, s katerimi bodo po Evropi zaganjali gospodarstvo 10

V Sloveniji bomo z denarjem iz načrta za okrevanje in odpornost gradili domove za starejše in infekcijsko kliniko v Ljubljani in Mariboru. Denar bo tudi za zeleno energetiko, trajnostno mobilnost in gradbeništvo, digitalizacijo, inovativno rabo zemljišč in raziskave. Pregledali smo, kakšne projekte so pripravili po Evropi.

FINANCE
Transport in logistika
Poljski samorog InPost po uspešnem debiju na borzi meče dobro luč na regijo CEE
Transport in logistika
Transport in logistikaJure Ugovšek Poljski samorog InPost po uspešnem debiju na borzi meče dobro luč na regijo CEE 2

Poznavalci v visokem zaslužku skladov zasebnega kapitala z uspešnim poljskim ponudnikom paketomatov vidijo napoved večje prisotnosti tovrstnega kapitala v srednji in vzhodni Evropi (CEE)

FINANCE
Topjob
(e-knjiga) Ste pripravljeni na prihodnost dela?
Topjob
TopjobRedakcija Financ (e-knjiga) Ste pripravljeni na prihodnost dela?

Na milijone delavcev po svetu bo v prihodnjih letih in desetletjih potrebovalo ne samo usposabljanje, ampak kar prekvalifikacijo

FINANCE
Pozor, milenijci na borzi!
Finance
Petra Sovdat Pozor, milenijci na borzi! 25

Težava nezaupanja v kapitalske trge ne izhaja iz iznajdljivih udeležencev, ampak iz impotentnih regulatorjev

FINANCE
Manager
Da bi pokazali vsaj del izjemne iznajdljivosti in kreativnosti, ki ju imamo
Manager
ManagerŽan Menart Da bi pokazali vsaj del izjemne iznajdljivosti in kreativnosti, ki ju imamo

Slovenija ima še ogromen neizkoriščen potencial pri produktih in rešitvah za končnega kupca.

FINANCE
Manager
V zunanji politiki kot sloni v trgovini s porcelanom
Manager
ManagerMarko Lovec V zunanji politiki kot sloni v trgovini s porcelanom 1

Levo-sredinski zunanji politiki v zadnjem desetletju in pol lahko očitamo pomanjkanje strateškega kompasa in proaktivnosti, a je bila z vidika politizacije razmeroma previdna. Z Janšo je ta dobila novo dimenzijo.