Topjob
Oglasno sporočilo

Pomen kadrovskih agencij na trgu dela

Podjetja napredujejo in posledično neprestano iščejo nove zaposlene. So pa zaradi negotovih razmer, s katerimi je preplavljen trg dela, in večanja konkurence primorana iskati fleksibilne oblike zaposlitve. Ena izmed takšnih možnosti so vsekakor kadrovske agencije, ki stojijo podjetju ob strani v celotnem procesu zaposlovanja novih kadrov.
Avtor
09.10.2016 23:59
Čas branja: 2 min

Prilagajanje trgu dela je med drugim ključ do uspeha – in če to pomeni prehajanje od tradicionalnih oblik zaposlitve k fleksibilnejšim, govorimo o vse večji vlogi kadrovskih agencij pri pridobivanju novega kadra na trgu in posredovanja zaposlitev. Zaposlitev preko agencije omogoča delodajalcem večjo fleksibilnost pri načrtovanju delovnega procesa, nižanje stroškov ob manjšanju obsega dela, hkrati pa tudi boljšo odzivnost na neprestano spreminjajoče se delovne procese.

Pri posredovanju agencije gre za tripartitno pogodbeno razmerje: posredovani kandidati imajo pogodbo o zaposlitvi podpisano z agencijo, podjetje pa ima podpisano pogodbo o sodelovanju z agencijo. Z drugimi besedami – delavec je zaposlen pri agenciji, ki ga napoti v podjetje, kjer delavec dejansko opravlja svoje delo.

Kakšne so prednosti delovanja kadrovskih agencij?

Za uporabnike (delodajalce oz. podjetje, ki išče nove zaposlene), takšna oblika sodelovanja prinaša veliko prednosti. Podjetje si s pomočjo agencije skrajša zaposlitveni postopek, ki bi zaradi narave dela v podjetju in kopičenja delovnih nalog stežka uspelo v delovnik vključiti še iskanje novega kadra. Namesto njih vodijo bazo iskalcev zaposlenih kar agencije, ki izberejo primerne kandidate in opravijo celoten selekcijski postopek, s katerim pridobijo najbolj primerne kandidate za posamezne potrebe na določenem delovnem mestu. Po izbiri kandidata agencija vodi celotno dokumentacijo, organizira zdravniški pregled, prijavo v zavarovanje, tekom zaposlitve pa ureja tudi plačila in celotno kadrovsko evidenco.

Uporabniku oz. podjetju je olajšano tudi delovanje z neustreznimi kadri – velikokrat se namreč tudi zgodi, da podjetje čez čas ugotovi, da izbran kandidat ni bil primeren za njihove potrebe in ni sovpadal v kulturo podjetja, hkrati pa ni dosegal pričakovanih delovnih rezultatov. V tem primeru je kadarkoli možna zamenjava kandidata z ustreznejšim, ki ga prav tako poišče agencija, ki ponovi celoten selekcijski postopek.

Podjetje si s pomočjo agencije in njihove kadrovanja zmanjša stroške lastnega kadrovskega in pravniškega oddelka (še posebej delovnega prava), saj celotno delo, ki bi ga morali izvajati zaposlenih na omenjenih oddelkih, izvaja agencija in posledično nosi odgovornost za celoten delovno-pravni proces. Kadrovske agencije so prav tako primerne tudi za manjša podjetja, ki jim dohodki ne omogočajo odpiranje novega kadrovskega oddelka.

Dobra stvar za podjetja je tudi ta, da so agencije plačane glede na sklenjene pogodbe o zaposlitvi, saj od njih dobivajo določen delež, ki je odvisen tudi od plače delavca. S tem so agencije primorane poiskati kvaliteten in sposoben kader, saj jim le to omogoča zaslužek in njihov obstoj.

Tudi za iskalce zaposlitve je pomen kadrovskih agencij velik. Agencije namreč gradijo bazo iskalcev zaposlitve in bazo podjetij. Na razgovor vas lahko v primeru, da v celoti ustrezate pogojem, ki jih je izpostavilo podjetje, povabijo brez predhodne prijave in brez, da bi morali vsak dan spremljati zaposlitvene oglase preko različnih medijev.

Zaposlovanje preko agencij ne omogoča zaposlovanja »preko vez«, kajti agencije praviloma ne razkrijejo imena podjetja, dokler niste vabljeni v drugi krog razgovorov, ki se po navadi odvija na sedežu organizacije. Če ne veste imena podjetja, ki zaposluje, ne morete poklicati nekoga, ki ga sicer niste slišali že pet let in slučajno dela v tem okolju, zato je vse odvisno od vas in od tega, kako se boste izkazali z izkušnjami, se predstavili na razgovoru in s čim se boste prodali.

Zaposlovanje preko kadrovskih agencij je v Sloveniji še vedno tabu tema, še posebej zato, ker ljudje njihovega delovanja žal ne poznajo tako dobro, kot bi morali. A ravno v želji po konkurenčnosti bo prilagajanje novim oblikam dela nuja, zato bo tudi zaposlovanje preko agencij postalo bolj zanimivo in privlačno tako za podjetja kot za iskalce zaposlitve.

mladipodjetnik.si

Anja Damjanović za MojeDelo.com