Topjob

Zorica Jerič, NLB: Pri notranjem coachingu sta pomembna predvsem komunikacija in zaupanje

V naši največji banki coaching izvajajo tudi prek meja
Avtor
avtor
05.12.2019 13:34
Dopolnjeno: 05.12.2019 13:34
Čas branja: 5 min

NLB je eno izmed vse več slovenskih podjetij, ki se odločajo, da bodo svoje zaposlene usposobila v notranje coache. Notranji coaching izvajajo dobri dve leti, trenutno imajo 15 coachev, ki so imeli doslej okoli 120 klientov. Povezujejo se tudi prek meja, z zaposlenimi v drugih bankah v skupini. Kako so vpeljali ta sistem, kako deluje, kakšne cilje si postavljajo udeleženci in kakšni so rezultati, nam je pojasnila vodja izobraževalnega centra NLB in ena izmed coachev Zorica Jerič.

Ljudje coaching še vedno zamenjujejo z mentorstvom. Kaj je coaching in kaj lahko zaposleni pričakujejo od tega procesa?

Marsikdo potegne vzporednice s športom, kjer trenerji povedo, kaj in kako. A coaching ni trenerstvo, mentorstvo, svetovanje. Udeleženec v coachingu ne more pričakovati navodil, odgovorov na vprašanja ali rešitev, ki jih bo lahko že jutri preizkusil v praksi, ampak ga coach z vprašanji vodi od točke A do točke B, tako da vsak udeleženec najde svojo rešitev in spreminja svoje vedenje.

Zakaj ste se odločili za notranji coaching in kako ste ga vpeljali?

Coaching smo v banki začeli že pred leti, takrat smo imeli zunanje coache za vodilni kader, in videli smo pozitivne učinke. Ker smo želeli to metodo približati vsem zaposlenim, smo se odločili za notranji coaching, saj bi bil zunanji predvsem stroškovno prevelik zalogaj. Zdaj imajo vsi zaposleni možnost imeti coacha, če so njihovi razvojni cilji usklajeni z nadrejenimi in s potrebami banke.

Na začetku je bilo odločilno, da smo imeli podporo vodstva. Ko smo naredili izbor prvih notranjih coachev, smo šli vsi skozi usposabljanje. Zavezani smo enakim mednarodnim standardom kot coachi drugje, pri tem pa je pomembno predvsem zaupanje med coachem in klientom, saj morajo informacije, ki si jih izmenjata, ostati med njima.

Zelo pomembna je bila tudi dobra komunikacija z zaposlenimi – treba je bilo pojasniti, kaj je coaching, komu je namenjen in kaj lahko od njega pričakujejo. Vse informacije smo zapisali in jih delili prek intraneta.

Kako je videti proces coachinga pri vas?

Zaposleni, pri katerih prepoznamo, da za svoj razvoj potrebujejo coacha, lahko na naši spletni strani pogledajo, kateri so coachi, in ga izberejo. Imeti morajo določen cilj, ki ga želijo doseči v tem procesu in mora biti usklajen z nadrejenim.

Zaposleni se poveže z izbranim coachem, nato se srečata in začneta delati. Najprej natančno določita cilj, ki je lahko tudi nekoliko drugačen, kot si ga je zaposleni prvotno postavil. Skupno imata do deset srečanj, ki trajajo od uro do uro in pol. Podrobnosti procesa so odvisne od para, uporabljamo različne pristope in pripomočke – kartice, pisanje, tudi lego kocke, saj poskušamo spodbujati kreativnost.

Banka spremlja le začetni in končni del – torej definiranje cilja in povratno informacijo coacha, ki je usklajena s klientom. Vmesni pogovori pa so le njuna stvar.

Kakšni pa so cilji, ki si jih zaposleni najpogosteje postavljajo?

Večinoma so povezani s komunikacijo, odnosi, vodenjem in delegiranjem. Kako spodbujati timsko delo, kako pri sebi spremeniti stvari in narediti korak naprej na določenem področju. Pa tudi, kako biti bolj odločen in bolje zagovarjati odločitve.

Ste ena izmed coachev. Kaj ste se naučili v tem procesu in zdaj uporabljate pri svojem delu?

V vsakem procesu se nekaj naučim. Vedno namreč hkrati s klientom tudi sebe sprašujem, kako delam stvari in kako se odzivam v določenih situacijah, ter dobivam nove ideje. Prava ekipa pa smo postali tudi coachi, izmenjujemo si izkušnje in dobre prakse.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
NLB: če bi lahko, bi do 2023 delničarjem razdelili 300 milijonov evrov presežnega kapitala. Koliko je to na delnico?
Finance
Petra Sovdat NLB: če bi lahko, bi do 2023 delničarjem razdelili 300 milijonov evrov presežnega kapitala. Koliko je to na delnico? 8

Podrobneje o lanskem poslovanju NLB: bančna skupina je s prevzemom v Srbiji precej drugačna

FINANCE
Topjob
(e-knjiga) Ste pripravljeni na prihodnost dela?
Topjob
TopjobRedakcija Financ (e-knjiga) Ste pripravljeni na prihodnost dela?

Na milijone delavcev po svetu bo v prihodnjih letih in desetletjih potrebovalo ne samo usposabljanje, ampak kar prekvalifikacijo

FINANCE
(Webcast LJSE) Brodnjak, NLB: Pričakujem hitro okrevanje, a najprej je treba cepiti ljudi
Finance
Petra Sovdat (Webcast LJSE) Brodnjak, NLB: Pričakujem hitro okrevanje, a najprej je treba cepiti ljudi

Skupina NLB je prvem četrtletju letos poslovala dobro, je v spletni predstavitvi vlagateljem na ljubljanski borzi povedal šef banke

FINANCE
Uradno: ležarine pri NLB s 1. julijem za vloge nad sto tisoč – tudi za fizične osebe
Finance
Jure Ugovšek Uradno: ležarine pri NLB s 1. julijem za vloge nad sto tisoč – tudi za fizične osebe 7

V dneh, ko bodo v nekaterih bankah prvič doslej uvedene ležarine za vloge fizičnih oseb, NLB potrjuje govorice, da bodo mejo čez tri mesece spustili na sto tisoč evrov

FINANCE
NLB prodaja svoje sklade!
Finance
Petra Sovdat NLB prodaja svoje sklade! 8
FINANCE
Če bomo več delali od doma, bomo potrebovali manj pisarn? In kaj to pomeni za cene?
Finance
Jurij Šimac Če bomo več delali od doma, bomo potrebovali manj pisarn? In kaj to pomeni za cene? 7

Ne gre samo za teorijo, primer NLB: vsaj 400 zaposlenih želi tudi po koroni delati od doma