Kolikim je država plačala prispevke in subvencionirala plače? Kolikim je država plačala prispevke in subvencionirala plače? Toliko državne koronapomoči je bilo izplačane do prejšnjega tedna
Top službe – priložnosti za direktorje v OECD in EU; službe tudi v Ikei, Rochu, GEN-I, Darsu ... Top službe – priložnosti za direktorje v OECD in EU; službe tudi v Ikei, Rochu, GEN-I, Darsu ... Kljub kriznim razmeram nekatera podjetja iščejo nove kadre – pogledali smo aktualne ponudbe na trgu dela in izbrali najboljše
Izračuni za Kurzarbeit: kolikšne bodo neto plače in kolikšni stroški dela Izračuni za Kurzarbeit: kolikšne bodo neto plače in kolikšni stroški dela 15 vprašanj in odgovorov o subvencioniranju skrajšanega delovnega časa

Zorica Jerič, NLB: Pri notranjem coachingu sta pomembna predvsem komunikacija in zaupanje

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
Top Job Ambasador   dodaj
kadri   dodaj
delodajalci   dodaj
NLB dodaj
Zorica Jerič dodaj
 
Čas branja: 5 min
05.12.2019  13:34  Dopolnjeno: 05.12.2019 13:34
V naši največji banki coaching izvajajo tudi prek meja
Zorica Jerič, NLB: Pri notranjem coachingu sta pomembna predvsem komunikacija in zaupanje
Foto: Jure Makovec

Obveščaj me o novih člankih:  
Top Job Ambasador   dodaj
kadri   dodaj
delodajalci   dodaj
NLB dodaj
Zorica Jerič dodaj

NLB je eno izmed vse več slovenskih podjetij, ki se odločajo, da bodo svoje zaposlene usposobila v notranje coache. Notranji coaching izvajajo dobri dve leti, trenutno imajo 15 coachev, ki so imeli doslej okoli 120 klientov. Povezujejo se tudi prek meja, z zaposlenimi v drugih bankah v skupini. Kako so vpeljali ta sistem, kako deluje, kakšne cilje si postavljajo udeleženci in kakšni so rezultati, nam je pojasnila vodja izobraževalnega centra NLB in ena izmed coachev Zorica Jerič.

Ljudje coaching še vedno zamenjujejo z mentorstvom. Kaj je coaching in kaj lahko zaposleni pričakujejo od tega procesa?

Marsikdo potegne vzporednice s športom, kjer trenerji povedo, kaj in kako. A coaching ni trenerstvo, mentorstvo, svetovanje. Udeleženec v coachingu ne more pričakovati navodil, odgovorov na vprašanja ali rešitev, ki jih bo lahko že jutri preizkusil v praksi, ampak ga coach z vprašanji vodi od točke A do točke B, tako da vsak udeleženec najde svojo rešitev in spreminja svoje vedenje.

Zakaj ste se odločili za notranji coaching in kako ste ga vpeljali?

Coaching smo v banki začeli že pred leti, takrat smo imeli zunanje coache za vodilni kader, in videli smo pozitivne učinke. Ker smo želeli to metodo približati vsem zaposlenim, smo se odločili za notranji coaching, saj bi bil zunanji predvsem stroškovno prevelik zalogaj. Zdaj imajo vsi zaposleni možnost imeti coacha, če so njihovi razvojni cilji usklajeni z nadrejenimi in s potrebami banke.

Na začetku je bilo odločilno, da smo imeli podporo vodstva. Ko smo naredili izbor prvih notranjih coachev, smo šli vsi skozi usposabljanje. Zavezani smo enakim mednarodnim standardom kot coachi drugje, pri tem pa je pomembno predvsem zaupanje med coachem in klientom, saj morajo informacije, ki si jih izmenjata, ostati med njima.

Zelo pomembna je bila tudi dobra komunikacija z zaposlenimi – treba je bilo pojasniti, kaj je coaching, komu je namenjen in kaj lahko od njega pričakujejo. Vse informacije smo zapisali in jih delili prek intraneta.

Kako je videti proces coachinga pri vas?

Zaposleni, pri katerih prepoznamo, da za svoj razvoj potrebujejo coacha, lahko na naši spletni strani pogledajo, kateri so coachi, in ga izberejo. Imeti morajo določen cilj, ki ga želijo doseči v tem procesu in mora biti usklajen z nadrejenim.

Zaposleni se poveže z izbranim coachem, nato se srečata in začneta delati. Najprej natančno določita cilj, ki je lahko tudi nekoliko drugačen, kot si ga je zaposleni prvotno postavil. Skupno imata do deset srečanj, ki trajajo od uro do uro in pol. Podrobnosti procesa so odvisne od para, uporabljamo različne pristope in pripomočke – kartice, pisanje, tudi lego kocke, saj poskušamo spodbujati kreativnost.

Banka spremlja le začetni in končni del – torej definiranje cilja in povratno informacijo coacha, ki je usklajena s klientom. Vmesni pogovori pa so le njuna stvar.

Kakšni pa so cilji, ki si jih zaposleni najpogosteje postavljajo?

Večinoma so povezani s komunikacijo, odnosi, vodenjem in delegiranjem. Kako spodbujati timsko delo, kako pri sebi spremeniti stvari in narediti korak naprej na določenem področju. Pa tudi, kako biti bolj odločen in bolje zagovarjati odločitve.

Ste ena izmed coachev. Kaj ste se naučili v tem procesu in zdaj uporabljate pri svojem delu?

V vsakem procesu se nekaj naučim. Vedno namreč hkrati s klientom tudi sebe sprašujem, kako delam stvari in kako se odzivam v določenih situacijah, ter dobivam nove ideje. Prava ekipa pa smo postali tudi coachi, izmenjujemo si izkušnje in dobre prakse.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
TOP JOB
Delodajalci
Delodajalci Subvencioniranje čakanja na delo se podaljšuje za vse, potrjeno tudi delo na kratko 10

Zakon prinaša tudi možnost kombinacije ukrepov, delo na kratko pa pride verjetno tudi v »redno«, pokrizno delovnopravno zakonodajo

TOP JOB
Delavci
Delavci Top službe – Petrol, Ikea, Lek iščejo finančnike; službe še v PwC, Sberbank, Renaultu Nissanu, Erste ...

Kljub kriznim razmeram nekatera podjetja iščejo nove kadre – pogledali smo aktualne ponudbe na trgu dela in izbrali najboljše

TOP JOB
Delodajalci
Delodajalci Izračuni za Kurzarbeit: kolikšne bodo neto plače in kolikšni stroški dela 7

15 vprašanj in odgovorov o subvencioniranju skrajšanega delovnega časa

TOP JOB
Delavci
Delavci Top službe – Ikea išče vodje; službe še v Bruslju, 2TDK, Pipistrelu, SKB ...

Kljub kriznim razmeram nekatera podjetja iščejo nove kadre – pogledali smo aktualne ponudbe na trgu dela in izbrali najboljše