Topjob

Kako se je Steklarna Hrastnik lotila znamčenja delodajalca

28.02.2019 06:00
Čas branja: 6 min
Kako se je Steklarna Hrastnik lotila znamčenja delodajalca
V Steklarni Hrastnik smo se odločili, da se strateško lotimo znamčenja delodajalca, saj se v podjetju dogajajo spremembe, ki jih mora podpreti tudi kadrovska politika družbe. Foto: Jure Makovec

Za Steklarno Hrastnik je leto sprememb. Po zamenjavi dolgoletnega vodstva je bil pravi trenutek za refleksijo in razmislek, kako naprej. Čas je bil tudi za nekatere strateške poslovne odločitve, ki so za sabo potegnile celo vrsto dogodkov. Sprožili so se naložbeni cikli, tudi na kadrovskem področju, ki je zadnje leto pod taktirko Ivana Papiča. Steklarna Hrastnik je med drugim sprejela odločitev, da vlaga v znamko dobrega delodajalca (employer branding).

Vaša odločitev o znamčenju delodajalca je del širše zgodbe, skozi katero bo šla steklarna v prihodnjih letih.

Znamčenje delodajalca je del poslovne strategije steklarne. Kot pravilno ugotavljate, je nismo sprejeli na pamet, kot bi temu rekli, ampak je uglašena z vsem, kar se v podjetju dogaja.

Kaj je bilo odločilno, da ste se začeli pogovarjati o znamki delodajalca?

Ne vem, koliko veste, da se je pred časom veliko razmišljalo o nakupu steklarne na Poljskem. Lani pa je padla odločitev, da želimo širiti proizvodnjo v Sloveniji, v Zasavju. In s tem povezano nas čakajo določeni izzivi.

Kateri?

Na eni strani so ti izzivi tehnološki. Ena od peči se bliža koncu življenjskega ciklusa, zato bomo morali investirati v novo, z večjo zmogljivostjo. Trenutno raziskujemo različne scenarije glede zmogljivosti in postavitve. Gre za veliko naložbo in je ključnega pomena, da izberemo možnost, ki bo omogočala dolgoročno rast Steklarne Hrastnik. To je pomembna sprememba, čeprav bodo še vedno naš primarni poslovni fokus steklenice spirit, torej steklenice, namenjene žganim pijačam, po čemer smo že zdaj najbolj znani.

Na drugi strani moramo izboljšati delovne razmere v obstoječih pogonih, kar se že dogaja, saj našo proizvodnjo posodabljamo in avtomatiziramo. Kjer se le da, težaško človeško delo prevzemajo stroji (avtomatski viličarji, ovijalci, avtomatsko pregledovanje kakovosti izdelkov, robot, ki zlaga steklenice na palete in podobno).

In za to potrebujete nove profile?

Znanja imamo veliko že pri tistih, ki so zaposleni v steklarni. Res pa je, da uvajanje koncepta pametne tovarne pomeni tudi potrebo po novih profilih. Ključni postajajo operaterji strojev, potrebujemo vse več elektro- in strojnih inženirjev, mehatronikov, tudi informatikov in strokovnjakov za delo z bazami podatkov.

Zakaj baze podatkov?

Avtomatizacija je s sabo prinesla čudovito priložnost – vsi ti senzorji bruhajo množice podatkov, ki pa jih moramo pravilno obdelati, da bomo lahko vzpostavili optimalne proizvodne procese. Ti podatki nam lahko pomagajo razumeti, pri katerih parametrih se delajo najboljši izdelki z najmanj izmeta.

In kje boste našli vse te ljudi?

No, zdaj sva pri najpomembnejšem vprašanju. Spoznali smo, da se podjetje resnično spreminja in da zato potrebujemo resnejši razmislek o kulturi podjetja, ki bo vse te spremembe podprla, pa tudi o sliki, ki jo ima o nas trg dela. Sicer ne bomo mogli privabiti kakovostnih strokovnjakov.

Ker prav tehničnega kadra povsod primanjkuje.

Tako je. In tu pridemo do znamčenja delodajalca, ki nikakor ni samo objava lepe slike o podjetju navzven, ampak je zadaj veliko dela. Predvsem naši zaposleni so naši prvi ambasadorji.

Kako ste se lotili tega procesa?

Začeli smo pri kulturi. Ustvariti želimo kulturo spoštovanja, da se v podjetju dobro počutimo. Radi bi imeli odprto komunikacijo, da bi sproti reševali vprašanja in dileme. Enostavno je kupiti novo tehnologijo, nov stroj. Ampak potrebujemo ljudi, ki so se pripravljeni lotiti nečesa novega. Moramo jih navdušiti nad temi spremembami.

Zato smo se najprej lotili redefinicije naših osnovnih vrednot. Prevetrili smo zdajšnje vrednote podjetja, naša tri znamenja – čistost, strast in srce. Čistost ponazarja čistost našega stekla, ki je ekstra kakovostno in prosojno, to pa se mora odražati tudi v nčistosti naših medsebojnih odnosov. To je velik izziv, ki

zahteva veliko prilagajanja, spoštovanja, zavedanja, da poskusimo odnose spraviti na določeno raven, kar ni lahko pri približno 700 zaposlenih. Ljudje smo pač različni, mi pa želimo dihati kot eno. Našo strast ponazarjajo ogenj, v katerem nastaja steklo, po novem pa tudi vrednote, kot so inovativnost, sodelovanje, odličnost. Vrednota srca ponazarja spoštovanje in trajnostno naravnanost, tako do naravnega okolja kot lokalne skupnosti.

Kaj se zdaj dogaja s temi osveženimi simboli?

Vsa ta sporočila se seveda znajdejo v vseh brošurah, sloganih po tovarni in podobno. Hkrati pa moramo zagotoviti, da to kulturo tudi zaživimo. Obraz te kulture pa sta direktor in vodstvo. Direktor je zgled, deluje po teh iztočnicah in od nas pričakuje, da delujemo v skladu s tistim, kar smo se dogovorili.

Verjetno pa moramo to sliko videti tudi zunanji opazovalci.

Pomanjkanje tehničnega kadra nas vse pesti. Objavljamo oglase, vendar se na koncu vedno srečujemo s pomanjkanjem pravih ljudi. Speljemo kakšnega pri drugem podjetju, ta vzame koga od nas in vsi skupaj se vrtimo v začaranem krogu. Zato smo si resno postavili nalogo, da tudi širše spodbudimo zanimanje za tehnično izobrazbo. Poleg tega, da se torej kot dobro podjetje predstavljamo že izdelanim profilom kadrov, smo šli med srednješolce, študente, pa tudi med osnovnošolce.

Mi namreč res skoraj ne potrebujemo več nekvalificirane delovne sile. V šolah poskušamo navdušiti otroke, da razumejo, da steklarna ni glažuta, služba za tiste, ki nič ne znajo, niso hodili v šolo, kjer se opravljajo težka in slabo plačana dela. To zakoreninjeno predstavo, če ne boš priden v šoli, boš pa delal v glažuti, poskušamo zatreti že zgodaj. To sicer opažamo, da delajo tudi druga podjetja, vsi mi skupaj ponujamo štipendije, prakse in se ukvarjamo z vse mlajšimi šolarji.

V čem pa se steklarna lahko razlikuje od drugih?

Tudi mi smo se vprašali, kaj so naše obljube delodajalca, značilne samo za Steklarno Hrastnik. Ker je res, tudi druga podjetja imajo certifikate za družini prijazno podjetje in podobno. Mi razumemo, da je tisto, kar nas loči, naša kultura in naše vrednote. Zato smo se lotili internih delavnic, da bi določili obljube delodajalca.

In kako vam gre?

Naše obljube so ambicioznost in fleksibilnost, povezanost in tekmovalni duh, inovacije in tehnološka naprednost, strast in predanost. Te obljube so temelj za izdelavo strategije znamčenja delodajalca. Smo v sklepni fazi izdelave strateškega načrta upravljanja in komuniciranja te strategije. Želimo vse skupaj povezati s sloganom »Skupaj od ideje do zadovoljnega kupca«, kjer nagovarjamo tudi posamezne skupine »Zasijte v ekipi Steklarne Hrastnik in z nami osvajajte globalne trge«.

Tu je še precej izzivov, namreč posamezne vrednote in obljube je treba prevesti v jezik mladih. Ko smo se, na primer, pogovarjali o tradiciji in prejšnjih uspehih ter referencah, smo se vprašali, kaj to lahko pomeni mladim generacijam. Niso bili del te tradicije. Njih zanimajo projekti, pridejo in želijo izkušnjo, potem pa želijo naprej. Kako jih navdušiti z referencami, ki jih imamo, pa jih doslej nismo vedno znali predstaviti javnosti. V industriji smo prepoznavni, imamo kakovostne izdelke. To vedo naši kupci, kaj pa širša javnost? Mi smo vendarle v Hrastniku, tu se cesta dobesedno konča. Kako privabiti mlade, celo od drugod?

Pa morajo vsi v Hrastnik?

Seveda ne, tudi to je ena od stvari, s katero se ukvarjamo. V Ljubljani imamo svojo pisarno, da se ljudem ni treba nujno voziti v Zasavje. Resno jemljemo omenjeno obljubo fleksibilnosti, toda spremeniti je treba marsikaj. Tudi reorganizirati delo, spremeniti način vodenja, da si zaupamo, da lahko delamo skupaj na daljavo.

Pa ne samo v Ljubljani, pisarne odpirate tudi v tujini.

Ena od poslovnih sprememb v steklarni je tudi ta, da želimo navezati stik z neposrednimi kupci. Da torej ne delamo samo z distributerji. Zato smo si za letos določili kar ambiciozne cilje. Odpiramo prodajne pisarne v Franciji in ZDA ter Veliki Britaniji. Tu pridejo v poštev službe za prodajalce, tržnike, ki bodo po tem, ko se ta mreža vzpostavi, lahko šli z nami tudi v tujino. Tako da boste v prihodnje, če boste pridni, lahko delali ne samo v glažuti, tudi v Pariz ali katero drugo svetovno metropolo vas lahko peljemo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

IZVOZNIKI
Novice
Steklarna Hrastnik bi v Trbovljah zgradila novo tovarno. Naložba je ocenjena na 130 milijonov
Izvozniki.si
NoviceMateja Bertoncelj Steklarna Hrastnik bi v Trbovljah zgradila novo tovarno. Naložba je ocenjena na 130 milijonov 4

V Trbovljah bi izdelovali steklenice za vodo in vino; pri financiranju naložbe računajo na slovenska in evropska sredstva

FINANCE
Okolje & energija
Tako so v Steklarni Hrastnik izdelali najbolj trajnostno steklenico na svetu
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Tako so v Steklarni Hrastnik izdelali najbolj trajnostno steklenico na svetu

V Steklarni Hrastnik se pripravljajo na testiranje taljenja stekla z uporabo vodika na industrijski ravni. Izdelali so steklenico brez neposrednih izpustov ogljika, načrtujejo pa novo tovarno, v kateri bodo zmanjšali ogljični odtis v proizvodnji v skladu z zahtevami EU.

IZVOZNIKI
Novice
Lastnik Steklarne Hrastnik prevzema v Srbiji. Kaj bodo delali v Sloveniji in kaj tam? Koliko bodo vlagali?
Izvozniki.si
NoviceTanja Smrekar Lastnik Steklarne Hrastnik prevzema v Srbiji. Kaj bodo delali v Sloveniji in kaj tam? Koliko bodo vlagali? 1

Embalažno steklo bodo kalili v Srbiji, pri nas pa bodo delali večinoma steklenice za pijače

FINANCE
Topjob
(e-knjiga) Ste pripravljeni na prihodnost dela?
Topjob
TopjobRedakcija Financ (e-knjiga) Ste pripravljeni na prihodnost dela?

Na milijone delavcev po svetu bo v prihodnjih letih in desetletjih potrebovalo ne samo usposabljanje, ampak kar prekvalifikacijo

FINANCE
Manager
(TOP 101) Steklarna Hrastnik: letos velik skok dodane vrednosti
Manager
ManagerBojana Humar (TOP 101) Steklarna Hrastnik: letos velik skok dodane vrednosti

Letos bo po napovedih dodana vrednost na zaposlenega 76 tisoč evrov, lani okoli 56 tisoč evrov.

FINANCE
Okolje & energija
Steklarni Hrastnik podelili letošnjo nagrado nemškega gospodarstva
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Steklarni Hrastnik podelili letošnjo nagrado nemškega gospodarstva 1

Steklarna Hrastnik je prejemnica nagrade slovensko-nemške gospodarske zbornice tudi zaradi spodbujanja trajnostne poslovne strategije v času koronakrize

FINANCE
Manager
Vodenje milenijcev – sivi lasje ali priložnost za trajnostni razvoj?
Manager
ManagerPeter Čas Vodenje milenijcev – sivi lasje ali priložnost za trajnostni razvoj? 4

Ali smo menedžerji sposobni sprejeti izziv za lastno preobrazbo in vstop v obdobje socialne avtoritete, ki jo priznavajo mladi?

FINANCE
Digitalizacija brez razčlovečenja
Finance
Žan Menart Digitalizacija brez razčlovečenja

Za pristop »human first« (najprej človek) potrebujemo le spodoben odnos, ki ga uravnava zdrav odmerek empatije.