Topjob

(Intervju) Kdo je edina ženska v hangarjih Adria Tehnike, ki ''šravfa'' letala

23.01.2019 01:00
Dopolnjeno: 23.01.2019 07:00
Čas branja: 5 min
(Intervju) Kdo je edina ženska v hangarjih Adria Tehnike, ki ''šravfa'' letala
»Letala so zame ena velika sestavljanka, ob kateri neizmerno uživam, kadar jo razstavljam in spet sestavljam,« pojasnjuje Rosana Kolar, strojna inženirka in edina ženska v hangarjih Adrie Tehnike. Foto: Aleš Beno

Rosana Kolar je v Adrii Tehniki zaposlena tri leta in se ima za začetnico, ki pa si zelo jasno predstavlja svojo pot do licence C. Je ženska, ki jo zanima »šravfanje« letal, pa tudi sicer zase pravi, da je precej nestereotipna. Med drugim tudi zato, ker zelo dobro ve, kaj hoče.

Sami zase pravite, da ste netipična zgodba. Zakaj?

Ker razmišljam zunaj družbenih okvirjev, ker me zanimajo tehnične stvari in to, kako delujejo. Pri meni sicer ni nobenega dvoma, že od osnovne šole vem, kaj želim delati. So pa o meni dvomili vsi, od šolske svetovalke do učiteljev, tudi starši, dokler se nisem vpisala na celjsko srednjo šolo za strojništvo. Sledila je samo še podpora, saj so spoznali, da resno mislim. Na to sem sicer navajena, ker sem vedno nekako štrlela iz povprečja, ampak mislim, da je čas, ko bi že lahko nehali s predsodki.

Zakaj letala?

Zame so letala ena velika sestavljanka, ob kateri neizmerno uživam, kadar jih razstavljam in spet sestavljam.

Čeprav se sliši klišejsko, vseeno vprašam: kako se torej znajdete kot ženska, ki »šravfa« letala?

S pomočjo svojih sodelavcev, mentorjev in nadrejenih – odlično. To, da sem edina ženska v hangarjih Adrie Tehnike, včasih kar pozabim, saj sem nekako že iz srednje šole navajena, da sem v moškem svetu. Imela sem veliko srečo, da sem že na začetku dobila zelo zahtevnega in dobrega mentorja, ki me je dobro vpeljal v svet letalskega vzdrževanja. Takrat sem si mislila, da mi malo prizanaša, ker sem punca, a zdaj vidim, da le ni tako.

Posebni ste tudi po tem, da ste končali strojno fakulteto.

Da, univerzitetna izobrazba ni običajna za v hangar. Včasih imam zaradi tega prednost, drugič spet ne. Teorija mi pomaga, da kdaj hitreje osvojim prakso, ampak ne more nadomestiti izkušenj. Tako da se pravzaprav učim od začetka.

Kaj pa vaši načrti?

V podjetju sem zaposlena tretje leto in še nisem licencirano osebje. Teorijo za licenco B1 sem sicer že opravila, vendar moram imeti pet let izkušenj, da lahko tudi uradno zaprosim za njeno pridobitev.

Kaj torej lahko delate?

Največ znanja sem pridobila na spodnjem delu letala v prtljažniku (cargo) – odpiranje panelov za inšpekcije, zamenjava zračnih filtrov, vodnega separatorja in podobno. Tudi po kabini se znajdem kar dobro. Pred kratkim sem prvič razstavila pilotsko kabino na A321, kjer smo zaradi obsežnosti dela sodelovali mehaniki, električarji, kleparji in ličarji. Manjša dela sem že opravljala na vseh delih letala, saj se ne bojim višine, vendar pa za eno sekcijo še vedno zbiram pogum – to so letalski motorji.

Podjetje podpira vaše ambicije?

Moja začetna pričakovanja so se izpolnila, želje in ambicije ostajajo. Podjetje me pri tem podpira enako kot vse druge moje sodelavce. Najbolj cenim to, da so mi sodelavci dali možnost in mi jo še vedno dajejo, da napredujem in širim svoje znanje ter pomirjam svojo radovednost. Za tole izjavo me bodo fantje v hangarju morda ošteli, ampak mi je všeč, da podjetje načrtuje širitev poslovanja na vzdrževanje širokotrupnih letal. Ta so velikanska in velik izziv za vzdrževanje, vsekakor pa tip, ki bi ga imela vpisanega v svojo licenco B1.

Mogoče vas pa čez nekaj let povabimo k intervjuju, ko boste tudi vi vodja projektov kot Tadej ...

Zakaj pa ne? Če mi bodo sodelavci izkazali zaupanje in spoštovanje, se lahko vidim kot vodja projektov. Do tod pa je še dolga pot.

Kaj pa tujina?

Podjetje nam omogoča, da svoje znanje pridobivamo tudi v tujini – v sestrski družbi, lahko tudi večmesečno. To je enkratna izkušnja, da se naučiš kaj novega, vidiš potek določenega dela, ki ga doma nimaš priložnosti videti. Ampak tukaj se moje razmišljanje o tujini tudi konča.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Dražbe
Blagovna znamka Adrie Airways v roke arabskega vlagatelja
Dražbe
DražbeAleš Perčič Blagovna znamka Adrie Airways v roke arabskega vlagatelja 4

Naprodaj je tudi poslovna stavba Adrie na brniškem letališču

FINANCE
Smo naredili napako, ker nismo rešili Adrie?
Finance
Rok Pikon Smo naredili napako, ker nismo rešili Adrie? 21

Potencial Ljubljane oziroma Slovenije za letalsko povezanost je morda nekoliko višje, prav dosti višje pa ne.

FINANCE
Manager
Adria Mobil tudi letos med prejemniki evropske nagrade za inovacije
Manager
ManagerAleš Ogorevc Adria Mobil tudi letos med prejemniki evropske nagrade za inovacije 2

Povsem prenovljena Adria Adora je prejela prestižno priznanje za inovativnost (EIA - European Innovation Award) in sicer v kategoriji zunanji dizajn

FINANCE
Manager
O razlikah med ženskim in moškim odločanjem na Evropskem sodišču za človekove pravice
Manager
ManagerVeronika Fikfak O razlikah med ženskim in moškim odločanjem na Evropskem sodišču za človekove pravice 3

Medtem ko sodnice govorijo o posamezniku in njegovem trpljenju, sodnike bolj skrbita delovanje sistema in vprašanje izvajanja odločitev.