Topjob

(Intervju) Letalski tehniki z licencami smo iskan kader, a ostajam v Sloveniji

23.01.2019 01:00
Dopolnjeno: 23.01.2019 07:00
Čas branja: 5 min
(Intervju) Letalski tehniki z licencami smo iskan kader, a ostajam v Sloveniji
»Imel sem dobre mentorje, kar je med drugim posledica tega, da se je tudi v podjetju marsikaj spremenilo v zadnjih letih, po tem, ko se je poslovna situacija umirila, ko so se uredili lastništvo in nekateri spori,« kot enega izmed razlogov za svoj karierni napredek navaja Tadej Gabrovšek iz Adrie Tehnike. Foto: Aleš Beno

Tadej Gabrovšek je vodja projektov v baznem vzdrževanju letal z licenco B1 in C, kar pomeni, da ima najvišja pooblastila in odgovornost, saj je oseba, ki podpiše potrdilo, da je letalo po vzdrževalnih delih in popravilih spet plovno. Njegova kariera je šla precej strmo navzgor, in kot priznava sam, je to eden od razlogov, da je danes še v Sloveniji. Letalski tehniki z licencami, s katerimi lahko samostojno opravljajo dela pri vzdrževanju letal, so namreč zelo iskan kader po vsem svetu in odhodi v tujino niso redkost.

Ste strojni tehnik, ampak tu se vaše izobraževanje ni končalo.

V Adrii Tehniki sem se zaposlil pred 12 leti, a občutek imam, da sem od takrat ves čas na šolanju. Najbolj intenzivno je bilo na začetku, nadaljuje pa se tudi potem, ko sem pridobil licence za samostojno delo, saj v letalstvu nikoli ne veš vsega.

Kaj vse zajema šolanje, preden lahko začnete samostojno popravljati letala?

V mojem primeru je bilo tako, da sem bil po preverjanju znanja angleščine, ki je uradni jezik v naši panogi, poslan na šolanje za pridobitev licence B1 v München. Po pravilih EASA je treba imeti tudi končano šolanje za vsaj en tip letala, da lahko s polnimi pooblastili izkoriščaš osnovno licenco, zato sem šel na šolanje še na Dunaj za pridobitev licence za tip letala družine A320 (airbus) ter dveh različic motorjev. Sledilo je še šolanje za tip letala CRJ 200 in CRJ700/900/1000 (bombardier) ter za testiranje motorjev na letalih tipa CRJ700/900/1000 v Berlinu.

Zdaj ste vodja projektov. Kaj to pomeni?

Delam kot vodja v baznem vzdrževanju, kar pomeni, da sprejmem letalo na servis in glede na zahteve stranke ter ugotovljeno stanje na letalu – ker se lahko odkrijejo tudi napake, za katere naročnik ni vedel – načrtujem in vodim delo ekipe. Ko je delo opravljeno, sem jaz tisti, ki se podpiše in dovoli letalu v promet.

Bazno vzdrževanje pomeni, da pride letalo za daljše obdobje na servis, podjetje pa se ukvarja tudi z linijskim servisiranjem, torej se pregledujejo in popravljajo letala, ki prispejo na Brnik in v zunanje baze vsak dan.

Kako to, da ste še vedno v Adrii Tehniki, in ne nekje v Skandinaviji?

Res je, da je po kadrih z mojim znanjem veliko povpraševanje. V panogi vzdrževanja letal po svetu veliko delajo s pogodbeniki, tako da se tehniki pogosto odločijo za delo v tujini, se tudi veliko selijo po svetu.

Adria Tehnika je šla v preteklosti skozi turbulentno obdobje, tako da so bili trenutki, ko sem tudi sam resno razmišljal, da bi šel.

In?

Nekako se je obrnilo meni v prid. Nekaj mojih sodelavcev se je ali upokojilo ali odšlo v tujino, tako da so se mi pravzaprav ponujale vedno nove možnosti za napredovanje, za nove licence – in jaz sem te izzive sprejel.

Imel sem tudi dobre mentorje, kar je med drugim posledica tega, da se je tudi v podjetju marsikaj spremenilo v zadnjih letih, po tem, ko se je poslovna situacija umirila, ko so se uredili lastništvo in nekateri spori. Vodstvo se zdaj ogromno ukvarja z razvojem ljudi in nas podpira pri naših ambicijah. Kar se mi zdi zelo pomembno. Podjetje mora na eni strani ogromno vložiti v naše izobraževanje, mi pa na drugi strani prav tako vlagamo ogromno časa in energije v to. Če se uskladijo pričakovanja, če vloženemu trudu sledijo ustrezno plačilo, delovne razmere, napredovanje, razvoj, potem mi to ustreza.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Dražbe
Letalo, ki je prevažalo slovenske politike, naprodaj za 800 tisočakov
Dražbe
DražbeAleš Perčič Letalo, ki je prevažalo slovenske politike, naprodaj za 800 tisočakov 2

Slaba banka do sredine aprila zbira ponudbe za nakup letala cessna citation 560XL

FINANCE
Manager
Adria Mobil tudi letos med prejemniki evropske nagrade za inovacije
Manager
ManagerAleš Ogorevc Adria Mobil tudi letos med prejemniki evropske nagrade za inovacije 2

Povsem prenovljena Adria Adora je prejela prestižno priznanje za inovativnost (EIA - European Innovation Award) in sicer v kategoriji zunanji dizajn

FINANCE
Dražbe
Blagovna znamka Adrie Airways v roke arabskega vlagatelja
Dražbe
DražbeAleš Perčič Blagovna znamka Adrie Airways v roke arabskega vlagatelja 4

Naprodaj je tudi poslovna stavba Adrie na brniškem letališču