Topjob

Adria Tehnika si želi širokotrupcev

S strankami že sklepajo pisma o nameri, da bodo svoje velikane servisirali prav na Brniku
23.01.2019 01:00
Dopolnjeno: 23.01.2019 07:00
Čas branja: 5 min
Adria Tehnika si želi širokotrupcev
»Z novimi zmogljivostmi bomo potrebovali od sto do 150 novih ljudi z licencami za vzdrževanje širokotrupnih letal, kar ni majhen zalogaj, saj teh kadrov primanjkuje,« pravi Barbara Perko Brvar. Foto: Žiga Intihar/Adria Tehnika

»Trenutno se ukvarjamo s širitvijo našega poslovanja na vzdrževanje širokotrupnih letal. V neposredni soseščini bi radi zgradili hangar, ki ga za takšna letala potrebujemo (wide body hangar). Želja je, da bi to uresničili v treh letih,« nam je povedala namestnica izvršnega direktorja Barbara Perko Brvar.

Podjetje z Brnika je bilo v zadnjih letih v medijih predvsem zaradi turbulentnega obdobja konsolidacije lastništva, ki je bilo naporno in v določenih trenutkih tudi zelo neprijetno. A zdaj, kot kaže, obrača nov list. Z novim lastnikom so svojo pozornost usmerili na ambiciozno širitev poslovanja, s katero bi pokrili celotno Airbusovo floto v segmentu A330 in A340, ki je njihova ciljna skupina. S strankami – Lufthansa, Easyjet, Volotea, Scandinavian Airlines – že sklepajo pisma o nameri, da bodo svoja letala, tudi večja, vzdrževali prav na Brniku.

Vse to pa je tesno povezano z razvojem človeškega potenciala, brez katerega so omenjeni poslovni načrti lahko le črka na papirju. »Z novimi zmogljivostmi bomo potrebovali od sto do 150 novih ljudi z licencami za vzdrževanje širokotrupnih letal, kar ni majhen zalogaj, saj teh kadrov primanjkuje,« pravi Brvarjeva.

Globalni trg dela

»Za vzdrževalce letal tekmujemo lokalno in globalno, konkurenca je huda,« pravi Biserka Prošek, vodja oddelka za kadrovsko in pravno področje. Pojasnila je, da kadrujejo predvsem strojne tehnike, ki jih v Sloveniji primanjkuje podobno kot drugih tehničnih kadrov. »V pogovorih z dijaki prvega ali drugega letnika strojnih srednjih šol ugotavljamo, da ima večina službe že dogovorjene.«

Tehnična izobrazba pa je šele začetek. Letalski tehniki za samostojno delo potrebujejo licence. Šolanje za popolnoma usposobljenega tako stane med 70 in sto tisoč evri. Plače so zaradi zahtevnosti in odgovornosti samega dela, pa tudi razmer na trgu, višje od slovenskega povprečja. Povprečna osnovna bruto mesečna plača v podjetju je tako 2.500 evrov (brez upoštevanja individualnih pogodb), zaposleni pa imajo na podlagi dogovora s sindikati priznane tudi številne dodatke za delo zunaj rednega dopoldanskega časa ter za posamezne kompetence (vleka letal, zagon letalskih motorjev in podobno).

Kljub temu je iz Slovenije težko tekmovati z dnevnimi postavkami, na primer, v Skandinaviji, kjer ta kader plačujejo 300 evrov na dan. »Veliko naših sodelavcev se odloči za odhod v tujino, kar je razumljivo. Mi pa se moramo truditi, da se pri nas počutijo čim bolje, da poskrbimo za njihov razvoj in izpolnitev osebnih ambicij. V podjetju smo z novimi lastniki končno prišli do točke, da se lahko več posvečamo ljudem,« je povedala Biserka Prošek.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Moje finance
Razno
Zakaj se Ajda počuti revno, čeprav ima v lasti nepremičnine in sto tisoč evrov prihrankov?
Moje finance
RaznoKatarina Veselko Zakaj se Ajda počuti revno, čeprav ima v lasti nepremičnine in sto tisoč evrov prihrankov?

Nisem se še odločila, ali imam dovolj denarja. Pravzaprav mi nič ne manjka. Hkrati pa ne bi imela nič proti, če bi si lahko z manj preračunavanja privoščila malo več. In razmišljam, kaj pravzaprav je dovolj?

FINANCE
Manager
Delnice letalskih podjetij poletele ob umikanju omejevalnih ukrepov
Manager
ManagerDomen Pavlič Delnice letalskih podjetij poletele ob umikanju omejevalnih ukrepov

Borzna vrednost povprečne letalske družbe se je letos povišala za več kot petino

Moje finance
Zaslužek
Plače direktorjev: doseganje ciljev je dobro nagrajeno
Moje finance
ZaslužekLana Dakić Plače direktorjev: doseganje ciljev je dobro nagrajeno

Najbolje plačani menedžer slovenskih borznih družb je bil predlanskim predsednik uprave Krke Jože Colarič. Njegovi bruto prejemki so se predlanskim glede na leto prej povečali za dobrih deset odstotkov, na 1,142 milijona evrov, kar neto znaša 461 tisoč evrov. Povprečen slovenski direktor zasluži precej manj kot prvak Krke, glavno vlogo pri plači pa igra variabilni del, ki je odvisen od njegove uspešnosti. S pomočjo kadrovskih strokovnjakov smo ocenili, kakšne plače v povprečju prejemajo slovenski direktorji in njihovi vodstveni sodelavci, vodje financ, računovodstva, prodaje, proizvodnje in podobno.

FINANCE
Hojs objavil poimenski seznam plač zaposlenih v policiji. Informacijska pooblaščenka: to ni sporno, uvedbe postopka ne bo
Finance
Andreja Rednak Hojs objavil poimenski seznam plač zaposlenih v policiji. Informacijska pooblaščenka: to ni sporno, uvedbe postopka ne bo 124

Najvišji izplačan znesek za december znaša 9.590 evrov bruto z dodatki in morebitnimi poračuni, nad pet tisoč bruto pa je prejelo 253 zaposlenih v policiji in na ministrstvu za notranje zadeve