Topjob
Oglasno sporočilo

8 napak, zaradi katerih dobri zaposleni odhajajo

Mnogi delodajalci so mnenja, da je dobre zaposlene težko zadržati, a v resnici ne bi smelo biti tako. Veliki večini napak, ki jih delajo podjetja, se lahko izognemo in s tem preprečimo odhod najboljših delavcev, ki imajo vsekakor največ izbire pri menjavi zaposlitve.
Avtor
03.09.2017 23:59
Čas branja: 3 min

Zaposleni, ki jim ne boste vzbudili predanosti do službe, bodo najhitreje odšli, in mnoge raziskave so do zdaj že pokazale, da je na delovnih mestih kar ena tretjina najboljših delavcev, ki se ne počutijo del celotne ekipe ter iščejo novo zaposlitev. Kvaliteten kader ne bo kar naenkrat izgubil interesa, temveč mu bo ta kopnel postopoma in vztrajno, dokler ne bo prišel do točke, od koder se ne bodo mogli več pobrati.

Kopnenje interesa ne enačimo izgorelosti zaradi službe, saj se zaposleni ne nahajajo v navzven vidni krizi, temveč izgleda, kot da se še vedno trudijo, saj v delo vlagajo veliko večino svojih ur, aktivno delujejo v timih, sodelujejo na sestankih … A vedeti je potrebno, da »trohnijo« navznoter in je logična posledica, t.j. odhod, neizogibna.

Z namenom, da bi se izognili takšnim notranjim procesom, ki se odvijajo v najboljših zaposlenih, si preberite spodnjih osem napak, ki jih kot delodajalec nevede počnete, a načenjajo psihično zdravje kvalitetnega kadra.

1. Postavljate nesmiselna pravila

Popolnoma logično je, da ima vsako podjetje svoja pravila, a to še ne pomeni, da morajo biti postavljena na silo in popolnoma brez smisla. Ko dobri delavci ugotovijo in se začno zavedati, da jih omejujejo pravila brez tehtne podlage, izgubijo interes in prično z iskanjem nove zaposlitve.

2. Enakovredni ste do vseh

Strinjamo se, da ni nič narobe s tem, da delodajalec jemlje vse zaposlene enakovredno, a težava namreč nastane, ko se najboljši delavci enačijo s tistimi, ki na delovnem mestu in v naloge nikakor ne vložijo enak nivo truda, kot tisti, ki najbolj pripomorejo k uspešnosti podjetja.

3. Tolerirate slabo delo

Ekipa je močna toliko, kolikor je močan njen najšibkejši člen, zato ni čudno, da se negativen glas o slabemu delu podjetja sliši v deveto vas. S tem, ko nekvalitetnemu delu dovolite obstoj brez kakršnihkoli posledic, postavljate v neprijeten položaj dobre zaposlene in tiste, ki se pri vseh delovnih nalogah trudijo ter dajo vse od sebe.

4. Ne priznavate uspehov

Z lahkoto in popolnoma nezavedno se vam kdaj pripeti, da ne opazite »priveskov«, ki se priključijo na odlične zaposlene in svojo lenobo skrijejo za tujimi uspehi. Ravno zaradi tega je pomembno, da med kadrovanjem uberete individualen pristop in poskrbite za posamično obravnavo vsakega zaposlenega ter ga temu primerno tudi nagradite.

5. Ne menite se za soljudi

Več kot polovica zaposlenih zapusti svoje delovno mesto zaradi nerazumevajočih nadrejenih. Pametna podjetja zato zaposlujejo direktorje, ki vedo, kako dobiti pravo ravnovesje med uradnostjo in človečnostjo, in ravno takšni nadrejeni se lahko pohvalijo z uspehom, empatijo in vrhunsko opravljenimi izzivi. Tisti, ki jim ni mar za čustveno zdravje zaposlenih, bodo težko vzpostavili topel odnos s svojimi delavci, kmalu pa bodo podrejeni dobili občutek, da je nadrejenim mar le za številke, ki jih na koncu poti prinesejo.

6. Ne dovolite vpogleda v širšo sliko

Morda se sliši enostavneje, če zaposlenim preprosto podate delovne naloge brez dodatnih razlag, a to, da jim predstavite širšo sliko celotne situacije, jim pomeni mnogo več. Tisti, ki poznajo pravo ozadje težave, se hitreje posvetijo situaciji in začutijo pripadnost do nje – v nasprotnem primeru jih ne boste motivirali, kar lahko vodi do odhodov, saj bodo interes iskali drugje.

7. Omejujete jih pri izražanju strasti

Talentirani zaposleni so strastni, zato jim je potrebno podati možnost, da to močno čustvo tudi izrazijo ter s tem povečajo svojo produktivnost in zadovoljstvo do dela. Žal obstaja veliko nadrejenih, ki od svojih podrejenih zahtevajo delo znotraj omejenih okvirov, kar delavce duši in jim omejuje tako profesionalni kot osebnostni razvoj. Bojijo se namreč, da bi jim sproščanje strasti zmanjšalo raven produktivnosti, a strah je lahko odveč – veliko raziskav je namreč že pokazalo, da so tisti, ki izražajo svojo evforijo do posamičnega dela, kar petkrat bolj efektivni od drugih, ki se jim to omejuje.

8. Nikoli se ne šalite

Ko so zaposleni na delovnem mestu neprestano resni in nejevoljni, to nikoli ne prinese nič pozitivnega. Kot nadrejeni premislite, v kolikšni meri ste krivi za takšno situacijo, saj smeh in zabava v pisarnah namreč upočasnita kopnenje, omenjeno v zgornjih vrsticah. Delavcem dovolite, da se znorijo in pridejo na svoj račun – ponudite jim brezplačne obroke, prostore za druženje in zabavo, mesečne vstopnice v telovadnico itd. Teorija je namreč izredno enostavna – ne le, da bodo srečni ljudje delali bolje, dlje bodo ostali v podjetju in v podjetje prinesli še marsikateri uspeh.

Zapomnite si, ljudje ne odhajajo zaradi dela, temveč zaradi managerjev.

Ekipa MojeDelo.com