Topjob
Oglasno sporočilo

Kako motivirati svoje zaposlene

Zaposleni, ki so s strastjo in srcem na delovnem mestu, so ključ do uspeha podjetja, a sodeč po raziskavi, ki je bila opravljena v Združenih državah Amerike, je takšnih zgolj 32 % delavcev. Velika možnost je, da večina zaposlenih pade v skupino ljudi, ki jih delo in delovne naloge več ne inspirirajo.
Avtor
20.08.2017 23:59
Čas branja: 3 min

Na vse načine ste se že pretegnili in motivacije zaposlenih niste zvišali, zdaj pa se počutite zafrustriranega, saj ne veste, kako nadaljevati. Zavedate se, da je v vaših delavcih še veliko potenciala, ki ga je potrebno odkriti, edino, kar potrebujete, je orodje, ki bo te priložnosti v njihovi notranjosti našel.

Strokovnjaki odgovarjajo in ponujajo nove načine, kako motivirati svoje zaposlene. Poskusite, morda vam prinese nove rezultate, ki ste si jih zgolj želeli.

Bodite odkriti s plačami

Osebni prihodki zaposlenih so največkrat smatrani kot tabu teme, a biti odprt glede denarja lahko poviša odstotek sodelovanja med delavci. A vendar preden se razgovorite o plačah, najprej preverite, kako bodo vaši zaposleni nanje reagirali. V kolikor zaposleni prihodkov ne jemljejo kot pravično razdeljevanje nagrad, lahko pride do poslabšanja situacije, pri čemer boste naredili več škode, kot koristi.

Če imate nekaj več besede v kadrovski službi, si vzemite čas in delavcem predstavite plačni sistem, ki velja v vašem podjetju. Taj način bo v velikim večini zmanjšal pritoževanje in izboljšal timsko delo.

Postavite jasne pogoje za napredovanje

Včasih so zaposleni slabše motivirani, ker nimajo najmanjše ideje, kaj morajo storiti, če želijo biti deležni napredovanja in povišice. Veliko bolje je, če se jim vnaprej predstavi pogoje, ki jih potisnejo navzgor po hierarhični piramidi.

Pripravite jim miselni vzorec, s katerim boste pokazali, kako napredovati. Jasno predstavite cilje in dosežke, ki jih morajo pokazati, v kolikor želijo priti do boljše pozicije, nato pa se z zaposlenimi srečajte na individualnem razgovoru, kjer jim boste dali dodatno motivacijo in jim ustno predstavili celoten načrt. Nihče ne bo okleval, če bo v mislih imel pogoje, ki jih mora doseči za dosego svojega cilja. Počasi bodo napredovali stopnico po stopnico, posledično pa se bo razvijalo tudi podjetje.

Vključujte jih v zaposlovanje novih ljudi

Vsi si želimo dobiti občutek, da smo na delovnem mestu nekaj vredni, in ta se nam odpre, če smo del pomembnega dogodka, kot je zaposlovanje novih ljudi v podjetje.

Zberite delovno ekipo s podobnimi spretnostmi in interesi ter jih vključite v kadrovske postopke zaposlovanja. Dovolite jim, da prebirajo prijave na delovno mesto in izberejo človeka, ki bi predstavljal idealnega kandidata za razpisano delo. Na takšen način boste motivirali zaposlene, svoje pozitivne vibracije pa bodo prenesli tudi na nove delavce, ki jih bodi sami zbrali. Podrejeni bodo tako vedeli, da njihovo mnenje veliko šteje, njihova motivacija bo podkrepljena in interes za delo se bo ponovno povišal.

Pohvalite jih pred ostalimi

Raziskave, objavljene v poslovnih časopisih, so predstavile dejstvo, da so zaposleni veliko bolj motivirani, če se jih pohvali v pričo ostalih delavcev. Še več – ne le, da je višje motivacije deležen pohvaljen, temveč voljo dobijo tudi tisti, ki so lepe besede le slišali.

Pazite, da boste pri pohvalah zelo specifični. S tem, ko izrečete preprosti »Všeč mi je, ker si tako organiziran,«, mu poveste, da cenite njegovo prisotnost, hkrati pa vsem zaposlenim posredno govorite, da bodo tudi oni deležni enakega, če mu sledijo.

Bodite strogi, ko je potrebno

Morda se sliši kontradiktorno, a včasih je dobro biti krut delodajalec, saj na ta način inspirirate zaposlene. Kljub temu, da ste sposobni povedati kritiko, ne pozabite komentirati dejstva, zakaj ste ponosni na svoje delavce. Dajte mu vedeti, da je zaželen v podjetju in da se brez njega ne more preživeti.

Zanimajte se za njihove osebne zadeve

Neprestano govorjenje o poslu je efektivno, a hitro postane monotono in neproduktivno. Petnajst minut na dan si vzemite, da zaposlene povprašate o njihovih osebnih stvareh – Ano vprašajte o njeni novi mucki, Tadeja o novemu psu, Metko o zdravju njenega hrčka itd.

Zaposleni si nikakor ne želijo, da so le številka, zato je bistveno, da z njimi ohranjate primeren, bližnji odnos. Navsezadnje so delavci individualisti, ki morajo biti motivirani, da bi skupaj dosegli zadane cilje.

Anja Damjanović za MojeDelo.com