Topjob
Oglasno sporočilo

Kako preprečiti krajo pomembnih sredstev podjetja – zaposlene?

Predstavljajte si, da pridete v službo in opazite, da je iz sefa izginila celotna zaupna dokumentacija. Najverjetneje bi poklicali policijo, sprožili postopek raziskave, da pridete do krivca, ter sestavili načrt, da to tega več ne bi prihajalo. Zdaj pa pomislite, da bi drugo podjetje ukradlo vašega najbolj cenjenega zaposlenega. Bi storili enako?
Avtor
02.07.2017 23:59
Čas branja: 3 min

Beg možganov ima lahko velik vpliv na delovanje same organizacije, zato je pomembno, da njihov odhod preprečimo, še preden je prepozno. Niso dovolj le bonitete in povišica, ki jim jo obljubite, prav tako ni dovolj razmišljanje zaposlenega »Vse je dobro, dokler imam službo.« V modernih podjetjih je pomembna holistična skrb za delavca, ki je sestavljen iz mesa in krvi, in podajanje smiselnih, razvojnih delovnih nalog, ki jim sledi okolje, kjer je zaposleni cenjen, spoštovan in pravi del ekipe.

Vzpostavite pravo razmerje

Dolga leta je veljalo, da je pravi odnos med zaposlenim in delodajalcem kolegialno razmerje, ki prinaša pozitivno delovno okolje in zmanjša pritisk nad delavci. Na žalost takšen način delovanja funkcionira le v manjših podjetjih in v manjših kolektivih. Manager naj simbolizira atraktivno okolje, ki ga želite imeti v podjetju – manager naj bo mentor, trener, saj je to tisto, kar zaposlenim prinaša posebno vrednost in nanje najbolj blagodejno vpliva.

Dajte jim nov zagon

Zelo pogosto se zgodi, da se ljudje z velikim potencialom na delovnem mestu kmalu začno dolgočasiti, a ker je odhod prevelik korak zanje, se odločijo, da se bodo manj trudili. Postanejo manj zavzeti in manj samoiniciativni. Da bi preprečili takšen zaključek, je pomembno, da mu neprestano postavljate izzive, kombinirate različne delovne naloge, postavljate nove vodje manjših projektov, rotirate zaposlene itd.

Sestavljajte sestavljanko

Težje je zadržati dobrega zaposlenega v podjetju, a včasih ga je še težje najti in zaposliti. Srečati prave ljudi in jim na široko odpreti vrata v nove priložnosti ni lahek postopek. Ali v podjetju med zaposlitvenim postopkom uporabljate osebnostna testiranja? Ali si njegovo vlogo predstavljate v celotni kulturi organizacije? Ali njegove spretnosti in znanja sovpadajo s tistim, kar potrebujete?

Poskrbite za realna pričakovanja

Vaša pričakovanja so vsekakor pomembna, a ne smemo zanemariti niti pričakovanja in želje zaposlenih. Že na zaposlitvenem razgovoru poskrbite, da bosta obe »stranki« deležni potreb in pričakovanj, ki jim morate stremeti – ne dovolite si, da novi zaposleni več tednov čaka na nov računalnik, nove vizitke ali svoj podpis v elektronski pošti. Takšne malenkosti so tiste, ki delavcu dajo vedeti, kako ga v podjetju cenijo.

Ponujajte nagrade

Zaposlenim pokažite, da vam je njihovo mnenje pomembno, zato jih poslušajte in nagradite, če vam predlagajo osebo, ki se naposled vendarle zaposli pri vas. Nagradite ga, ko zaposlite novega delavca, nagradite ga, ko ta isti zaposleni v podjetju ostane leto dni, ko napreduje itd. S tem mu dajte vedeti, da cenite njegove odločitve in jih spoštujete do te mere, da vam je v velikem interesu, da pri vas ostane, ne pa izgine, ko dobi boljšo ponudbo.

Odstranite negativne ljudi

Ne glede na to, kaj vse jm ponujate, zaposleni bodo odšli, če so njihovi nadrejeni težavni. Postavite jasne meje, kaj podjetje še tolerira in čemu ostro nasprotuje – negativni managerji žalijo, se posmehujejo, preklinjajo, se obnašajo pod nivojem, podajajo same negativne povratne informacije, pokvarijo vzdušje na sestankih, ne sprejmejo krivde za svoje napake, opravljajo, širijo laži, ustrahujejo itd. Niti eno od zgoraj naštetih dejanj ne prinese za posledico spoštovanja, zaupanja ali dobrih rezultatov.

V delovno okolje prinesite zabavo

Ljudje od zabave ne pričakujejo vodnih balonov in glasne glasbe, temveč sproščeno vzdušje in spontanost. Raziskave namreč kažejo, da sproščenost ter zabava spodbujata kreativnost in povišata produktivnost, dokler se vsak posameznik zaveda, kaj je njegova naloga in temu cilju tudi stremi.

Obrnjene vloge

Mentorstvo »nadrejenega podrejenemu« je nekaj vsakdanjega, a pomislite, kako bi se zaposleni odrezali, če bi situacija bila obratna. Dovolite mlajšim in manj izkušenim, da učijo starejše, naj jih podučijo o novih trikih in tehnologiji, naj v delovno okolje prinesejo svež vetrič, ki bo vzdušje napolnil s pozitivo. Hkrati boste poskrbeli za medgeneracijsko sodelovanje, ki je v modernih podjetjih še kako pomembno.

Razlikujte

Najhuje, kar se lahko zgodi zaposlenemu, je, da opazi, da njegovo dobro delo ni cenjeno oz. je cenjeno le toliko, kot je pomembno delo povprečnega delavca, ki se nikoli ne izkaže in ne prinaša novih idej v podjetje. Zaposlenim dajte vedeti, da razlikujete med »službo« in »navdušenostjo nadnjo«.

Podjetje je vredno toliko, kolikor je vreden njegov najšibkejši člen, zato poskrbite, da se bodo vsi v ekipi počutili sposobne, priznane, cenjene in zaželene. Ko boste to dosegli, bodo rezultati prišli kot logična posledica vzdušja, ki ga je v organizaciji občutiti.

Ekipa MojeDelo.com