Topjob
Oglasno sporočilo

Kako do poštenega in transparentnega plačila?

Veliko sposobnih in delavnih posameznikov ima težavo, ki je skupni imenovalec vsem – pogajanja za dosego povišice na delovnem mestu jim gredo težko z jezika. Glavni razlog tiči v tem, da se premalo ljudi zaveda svoje vrednosti in tega, koliko pozitivnega prinesejo k podjetju. Kako se začeti zavedati kvalitete, ki jo premoremo? In kar je še pomembneje, kako »zavedanje« razviti v »prejemanje«?
Avtor
06.05.2017 23:59
Čas branja: 3 min

Ne le pri mesečnih prihodkih, tudi pri drugih bonitetah ima veliko zaposlenih psihično blokado, ki jim preprečuje, da bi se znali potegovati zase. Kako »izračunati« svojo veljavo?

Raziskujte

Vrednost zaposlenega na trgu dela je definirana s kombinacijo izkušenj, spretnosti in pogostostjo povpraševanja, zato je pomembno, da postavite ceno na vsako od teh postavk. Združite svojo trenutno pozicijo, leta delovnih izkušenj, ki se povezujejo z njo, sposobnosti in znanja, ki jih posedujete. Poleg tega nikakor ne pozabite na slovenska povprečja prihodkov na področju, na katerem ste zaposleni, saj si boste z njimi lažje pomagali pri pogajanjih za povišico.

Pozanimajte se, katere so tiste delovne naloge, ki jih oseba vašega kova opravlja tekom svojega delovnika, in jih primerjajte s tistimi, za katere ste zadolženi vi. Je med njimi občutno več odgovornosti in menite, da jih je potrebno dodatno nagraditi? Imate že prvi tehten argument, da se postavite pred nadrejenega.

Bodite transparentni in iskreni

Izredno pomembno je, da ste med zaposlitvenim postopkom neprestano iskreni. Pozabite lahko na dotrajan nasvet starih staršev, da se o prihodkih z bodočim nadrejenim ne komunicira do zadnjega srečanja oz. dokler on sam ne načne pogovora o tem. Iskrenost namreč ne le prepreči potencialna razočaranja iz obeh strani, temveč prispeva tudi k zmanjšanemu tratenju časa tako vam kot bodočemu delodajalcu. Z drugimi besedami, v kolikor delodajalčeva ponudba znatno odstopa od vaših pričakovanj, je prav, da se to razčisti že v začetku zaposlitvenega postopka.

Transparentnost pri pogajanjih vsem deležnikom v tem procesu pomaga uvideti, kje na seznamu vaših ponudnikov se nahajajo. Ni več prepovedano odkrito povedati, koliko vam je ponudilo konkurenčno podjetje na letni ravni. Na takšen način boste oba spodbudili, da se podvizata in sestavita bolj atraktivno pogodbo.

Zakaj je transparentnost v poslovnem svetu dobra lastnost? Novejše študije svetujejo, da je smiselno pogovarjati se o plačilnih listah tudi med sodelavci, četudi je to bilo do zdaj nezaželeno. Takšno védenje pomaga do enakovrednih prihodkov in opolnomoči zaposlene, ki bodo na tak način sestavljali pravo skupnost, ki bo prispevala k poslom.

  • POVEČA SE PRODUKTIVNOST. Delodajalci, ki so prešli od skrivnostnih plač do odprtega deljenja informacij, so opazili porast v produktivnosti, ki je trajala dlje, kot katerikoli drugi zunanji motivacijski dejavnik. Ko zaposleni ne vedo prihodkov drugih kolegov, se rado zgodi, da precenijo tujo plačo, kar ustvarja slabo voljo.
  • POVEČA SE ŠTEVILO ŽENSKIH PRIJAV. Ko delodajalec odkrije skrivnost o prihodkih svojih zaposlenih, se bo vedno več predstavnic nežnejšega spola opogumilo in prijavilo na tista delovna mesta, za katera so imela mnenja, da so slabše plačana. Če v podjetjih, ki skrivajo svoje prihodke, velja, da je pogajanj iz strani žensk manj kot iz strani moških, v nasprotnem primeru ni tako – zaposlene si drznejo postaviti zase in poskrbeti za svoje zadovoljstvo na delovnem mestu.
  • SKRAJŠAJO SE ZAPOSLITVENI POSTOPKI. V primeru, ko podjetje na razpisu za novo delovno mesto odkrito izrazi prihodke, ki jih bo bodoči kandidat mesečno prejemal, se zmanjša število prijavljenih oseb, ki po prvem razgovoru ne bodo več ustrezale potrebam zaposlovalca. Na razpis se ne bodo prijavljali posamezniki, ki bodo na zadnjem zaposlitvenem intervjuju ugotovili, da ponudba ne dosega njihovih pričakovanj, kar pomeni, da delodajalec ne bo izgubljal dragocenega časa z ljudmi, ki že od začetka niso pravi »kos sestavljanke«.

Postavljajte prava vprašanja

Da bi prišli do ponudbe, ki bo ustrezala tako vam kot delodajalcu, potrebujete čim več informacij o delovnem mestu. Vprašanja, ki jih morate postaviti nadrejenemu, so razdeljena na tri kategorije:

  • Splošna vprašanja o tem, kako podjetje dojema kandidatov nastop. Kakšna so pričakovanja osebe na tem delovnem mestu? Kaj obsega letna norma? Katere so bonitete, ki jih pridobite? Se o ponudbi lahko pogajate? Se skozi leto izplačuje tudi stimulacijo ali druge bonuse?
  • Vprašanja, ki so primerna v start-up podjetju, ko je govora o delnicah in deležu posameznikov. Koliko delnic bi prevzel, če se pridružim podjetju? Koliko je delnica vredna?
  • Vprašanja, ki si jih morate postaviti samemu sebi. Kako dolgo bom ostal v podjetju? Koliko tvegam s tem, ko sprejmem to službo? S kakšno plačo bom, glede na življenjski stil, ki ga imam, zadovoljen?

Pogajajte se kot profesionalci

Službo potrebujete, a ponudba ni ravno takšna, kot ste si jo predstavljali. V primeru, ko imate več ponudb, prvi oz. tisti, ki na vaši lestvici kotira najvišje, povejte, da so oni vaša prva opcija. Ko protiponudbe ni, služba pa obsega vse tisto, kar ste si vedno želeli početi, je čas, da se zamislite, kaj vam je v tem primeru pomembnejše. Pretehtajte tudi druge bonitete, ki vam jih podjetje ponuja: Boste lahko delali tudi od doma? Boste nagrajen, ko boste zaslužil cilj? Vam dajo dodaten dan dopusta? Obidite vse možnosti, preden se zaletite in storite napako.

Pogajanje za povišico je težavno, a zavedajte se, da si jo zaslužite. Pomislite, koliko dodatnega časa vložite v to delovno mesto. Zato je smiselno, da so tudi nadure temu primernu nagrajene in vaš čas obdarovan. Takšna vrsta komunikacije, kot je pogajanje, je ena izmed ključnih sposobnosti za uspeh celotnega podjetja.

Anja Damjanović za MojeDelo.com