Topjob
Oglasno sporočilo

Dvigovanje motivacije zaposlenih s spodbujanjem strasti

Motivirati zaposlene ni v osnovi nič drugega kot ustvarjanje pogojev, ki stimulirajo višje nivoje delovne vneme. Da bi to lahko dosegli, moramo v zaposlenih stimulirati strast do dela. Morda se vam zdi koncept strasti težko povezati z delom, vendar nam poglobljen vpogled v tematiko ponudi zanimive rešitve.
Avtor
25.12.2016 23:59
Čas branja: 3 min

Strast bi lahko opredelili kot močno vpletenost in željo po določeni aktivnosti. Termin 'strast' je najpogosteje uporabljen kot opis tistega, kar ljudje čutimo na ljubezenskem področju, vendarle je pomen besede veliko širši. Ko se srečajo ljudje, ki si delijo strast do kakšnega interesa ali dela, je pogosto njihov entuziazem tako nalezljiv, da nas začne privlačiti in bi lahko o tem več ur poslušali te ljudi govoriti, pa čeprav stvar, ki te ljudi navdušuje, sploh ni v vašem interesu. Pogosto je torej tako, da lahko strast do nečesa vodi človeka do višjega nivoja delovne vneme.

Večina ljudi goji strast ali navdušenje do ene ali več delovnih področij, ki sledijo:

Biti specializiran na določenem področju

V nekaterih osebah boste lahko našli nekakšno žejo po znanju. Glede na to, da se žeja po znanju pogosto izraža v osebnih raziskovanjih ali v priložnosti za višjo formalno izobrazbo, se pri delu ne odraža pogosto. Zato je pomembno, da ponudite takšnemu človeku priložnost razširiti svoje znanje, ki ga bo kasneje strastno uporabil kot vir specifičnih kompetenc.

Biti ekspert na določenem področju pomeni; biti tista oseba, na katero se lahko obrnejo drugi po nasvet, ali ki v specifičnih dogodkih, ki se nanašajo na njegovo specializacijo, predstavlja celotno delovno skupino. Kakor koli se že zgodi, strast takšnih ljudi je zmožnost učenja in priložnost, da to znanje deli tudi z drugimi. Dober vodja bi si uresničitev te strasti skoraj moral želeti.

Učenje drugih

Nekateri ljudje radi bodisi pred veliko bodisi majhno skupino vodijo potek izvajanja dela. Včasih je ta strast združena s strastjo 'biti specializiran na določenem področju', vendar prihaja iz želje po nastopanju (biti na odru), v centru dogajanja oz. delovanja. Nekateri ljudje, predvsem tisti, ki so v podjetju že dalj časa zaposleni, se radi znajdejo v situaciji, ko učijo nove zaposlene ali jih navajajo na hitro delo. Ne glede na to ali se proces učenja zgodi po formalni ali neformalni poti, ali je usmerjen v skupino ali posameznika, je priložnost učiti druge pogosto tista stvar, ki v nekaterih zaposlenih spodbuja strast.

Izražanje kreativnosti

Priložnost, da lahko nekdo izraža svojo kreativnost je še en faktor, ki lahko spodbudi strast do dela. Včasih se kreativnost izraža kot zmožnost ustvarjanja novih idej in delovanja, ki je v skladu s temi idejami, ali pa se izraža v sposobnosti za ustvarjanje novih produktov in procesov, za razvoj akcije, ki združuje ali vpleta druge zaposlene ali za pisanje pomembnejših gradiv, ki jih bodo drugi radi brali.

Priložnosti za razcvet kreativnosti v ljudeh so na delovnem področju neomejene. Vi, ki igrate vlogo vodje / managerja, morate spodbujati – nikakor potlačiti – zaposlene, ki so sposobni ustvariti in razviti svoje delovne sile v nekaj novega ali drugačnega, predvsem pa seveda, če ima vse skupaj tudi na podjetje pozitiven vpliv. Pustite osebe, ki se navdušujejo nad možnostjo, da lahko izražajo svojo kreativnost, da to tudi počnejo. Postavite potrebne standarde, nato pa povejte zaposlenim, da lahko v okviru le teh prosto reagirajo glede na svoje dobre ideje. Vse kar morate storiti je pustiti zaposlenim, da izvajajo svoje ideje in prepoznati izboljšave , ki jih je povzročila njihova kreativnost.

Reševanje problemov

Spet nekatere osebe imajo zmožnost reševanja kompleksnih problemov. Takoj ko boste takšnim ljudem dali možnost, da iščejo rešitve za probleme, bo njihova strast do dela narasla. Takšno lastnost najdemo pogosto pri zaposlenih na tehničnem področju, ki so navajeni delati ure in ure dokler ne najdejo rešitve problema – želja po rešitvi je tista, ki človeka strastno žene k delu. Vaša naloga, kot vodje/managerja, je prepoznati, da obstajajo problemi, ki jih je potrebno rešiti, in dovoliti zaposlenim, da se zagrizejo vanje.

Pomoč drugim

Nekatere ljudi osrečuje, če lahko pri delu pomagajo nekomu drugemu. Če so prepričani, da s svojim delom pomagajo tudi drugim, se delu posvetijo v celoti. Spodbuditi takšnega človeka ni težko. Samo vprašati je potrebno, ali bi pomagal/a novemu zaposlenemu, ali če bi se dodatno angažiral/a na določenem projektu, ali da bi predstavljal/a skupino zaposlenih ob kakšni priložnosti, ki bo drugim v korist. Kakršna koli je že priložnost ali potreba, ima takšen človek najlepši občutek, kadar se mu kdo zahvali, kar njegovo željo po pomoči še dodatno okrepi. Videti zaposlene, kako pomagajo drugim, je pa že samo po sebi vredno pohvale.

Izražanje kreativnosti

Priložnost, da lahko nekdo izraža svojo kreativnost je še en faktor, ki lahko spodbudi strast do dela. Včasih se kreativnost izraža kot zmožnost ustvarjanja novih idej in delovanja, ki je v skladu s temi idejami, ali pa se izraža v sposobnosti za ustvarjanje novih produktov in procesov, za razvoj akcije, ki združuje ali vpleta druge zaposlene ali za pisanje pomembnejših gradiv, ki jih bodo drugi radi brali.

Priložnosti za razcvet kreativnosti v ljudeh so na delovnem področju neomejene. Vi, ki igrate vlogo vodje / managerja, morate spodbujati – nikakor potlačiti – zaposlene, ki so sposobni ustvariti in razviti svoje delovne sile v nekaj novega ali drugačnega, predvsem pa seveda, če ima vse skupaj tudi na podjetje pozitiven vpliv. Pustite osebe, ki se navdušujejo nad možnostjo, da lahko izražajo svojo kreativnost, da to tudi počnejo. Postavite potrebne standarde, nato pa povejte zaposlenim, da lahko v okviru le teh prosto reagirajo glede na svoje dobre ideje. Vse kar morate storiti je pustiti zaposlenim, da izvajajo svoje ideje in prepoznati izboljšave , ki jih je povzročila njihova kreativnost.

Reševanje problemov

Spet nekatere osebe imajo zmožnost reševanja kompleksnih problemov. Takoj ko boste takšnim ljudem dali možnost, da iščejo rešitve za probleme, bo njihova strast do dela narasla. Takšno lastnost najdemo pogosto pri zaposlenih na tehničnem področju, ki so navajeni delati ure in ure dokler ne najdejo rešitve problema – želja po rešitvi je tista, ki človeka strastno žene k delu. Vaša naloga, kot vodje/managerja, je prepoznati, da obstajajo problemi, ki jih je potrebno rešiti, in dovoliti zaposlenim, da se zagrizejo vanje.

Avtor: mojedelo.com