Topjob
Oglasno sporočilo

Lastnosti, ki jih mora imeti vsak direktor

Na kakšen način se direktor razlikuje od zaposlenega? Katera lastnost loči direktorja od ostalih? Ali lahko vsak zaposleni postane direktor oz. kaj mora imeti, da bo napredoval in tako profesionalno kot osebnostno rasel? Direktor mora imeti: kredibilnost, kompetentnost in skrb. Ne more si privoščiti, da bi kateri od teh treh delov manjkal, saj služijo kot celota in brez enega ne more uspeti.
Avtor
12.08.2016 14:48
Čas branja: 1 min

Kredibilnost

Direktor, ki izgubi kredibilnost, je nikoli več ne bo dobil nazaj. Zaposleni mu bodo le stežka verjeli stvari, ki jih govori, pa četudi bodo še kako objektivne in resnične. Če mu zaposleni verjamejo, to pomeni, da si je direktor pridobil kredibilnost in jo na tak način mora vzdrževati - govoriti resnico v 110% primerov. Ni dovolj, da zaposleni slišijo 90% resnice in 10% laži, saj v tem primeru le malo manjka, da zaposleni ugotovijo laž in za vedno nehajo zaupati svojemu nadrejenemu.

Direktor se nahaja v precepu, ko podjetje zaide v težave. Takrat je v dilemi, ali zaposlenim povedati resnico ali jim jo prikriti. Zaposleni najverjetneje ne želijo živeti z mislijo, da v podjetju vse teče kot po maslu, kar naenkrat pa bi jih udarila vest o tem, da se bodo začela odpuščanja.

Kompetentnost

Zaposleni hitro dobijo mnenje o svojem direktorju in presodijo, ali govori neumnosti ali smiselne stavke. Najhuje je, če zaposleni po direktorjevem ukazu samo naveličano kima in izjavi »Ja ja, saj bom,« in vrnejo pogled k računalniku ter si mislijo svoje. Direktor se lahko v tem primeru postavi na trepalnice, a stanje se ne bo izboljšalo.

Da bi nadrejeni v luči zaposlenih deloval kompetenten in sposoben upravljanja tako s podjetjem in zaposlenimi, mora pokazati razumevanje poslovnega sistema. Pokazati mora željo po učenju novih stvari in prilagajanju. Obvladati mora pet odgovornosti direktorjev: ima vizijo, skrbi za nove vire dohodkov, razvija kulturo podjetja, sprejema smiselne odločitve, skrbi za ugled podjetja.

Skrbnost

Direktor mora biti tako strokovnjak na profesionalnem področju, kot ljudski na socialnem področju. Skrb za ljudi je tisto, kar zaposleni cenijo. Skrb direktorja je pokazati, da je podjetje pomembnejše od njega samega. Enako kot kredibilnost, se tudi skrbnost ne zgodi čez noč in lahko traja dolgo časa, da se zgradi zaupanje sodelavcev, v napačnem trenutku pa se zruši kot hišica iz kart. Zaposleni najbolj zamerijo nadrejenim, da so sebe postavili na prvo mesto in tako izgubili nadzor nad financami oz. nad podjetjem na splošno.

Na kar so zaposleni zelo alergični, je dejstvo, da za direktorja ne veljajo enaka pravila kot zanje. Že razlika v velikosti in opremljenosti pisarne je dovolj, da se zaposleni počutijo zapostavljene. Redki se zavedajo, da zaposleni ustvarjajo dobiček in pravo kulturo podjetja, direktor je pa tisti, ki vse skupaj upravlja in poskuša priti do najboljše možne točke.

Avtor: Anja Damjanović za MojeDelo.com