Topjob
Oglasno sporočilo

»Spopad« različnih generacij ali sožitje med njimi

Poznate razlike med različnimi generacijami ljudi? Kaj odlikuje generacijo X in kaj je značilnost generacije Y? Kako mislite, da sodelujejo različne generacije med seboj?
Avtor
15.05.2016 23:59
Čas branja: 3 min

Ni potrebno biti strokovnjak, da vemo, da ima vsaka generacija svoje potrebe in interese. Pomislite samo na svoje starše in na to, kolikokrat ste že imeli »borbe« z njimi. In ta nesoglasja zdaj postavite v delovno okolje... Kako gre?

Štiri pisane generacije

Trg dela preplavljajo štiri različne generacije, ki jim bomo na kratko pripisali oznake in predsodke. To je podobno, kot da izjavim »Vsi Kranjčani so zanič vozniki!«, a se v resnici prav dobro zavedam, da sem mogoče naletela ravno na enega šoferja, ki je imel tisto nesrečno kranjsko tablico na svojem avtomobilu in sem potem to lastnost posplošila na vse ljudi s KR tablico.

  • GENERACIJA VETERANOV
  • Te osebe so rojene med 1920 in 1945, njihovo življenje je zaznamovala vojna, pomanjkanje in želja po zadovoljevanju Maslow-ove potrebe po varnosti. Poznajo solidarnost in timsko delo, komunicirajo na osebni ravni, zaposlitve so bile varne ne glede na produktivnost in upoštevanje avtoritete nikoli ni bilo pod vprašajem. To je delovna generacija, ki pozna klasično pošto, sestankovali so na dolgo in široko in poslovali samo preko osebnega stika. Generacija veteranov je večinoma že v zasluženem pokoju.

  • OTROCI BLAGINJE ALI BABY BOOM GENERACIJA
  • Sem spada povojna generacija, rojena med letoma 1946 in 1965. Živeli so v obdobju ekonomske stabilnosti, tu za zdaj, dilem »družina ali kariera« niso poznali, saj so se zgodaj vračali domov in imeli čas za ljubljene, hobije.

  • GENERACIJA X
  • Ta generacija predstavlja ljudi, rojene med letoma 1966 in 1985, ki jih je v mladosti zaznamoval socializem, v odraslosti pa kapitalizem. Priča so bili novim tehnologijam in razvoju teh, internet se je širil in vplival na globalizacijo, kar je posledično zahtevalo hitro prilagajanje in delovanje po novih pravilih. Pripadniki te generacije so se na premike v družbi odzvali različno - od upora do podložništva. Je prva generacija, ki je iskala razmerje med delom in družino in ugotovila, da si varnost lahko ustvariš sam z osebnim razvojem. Značilnosti generacije so: podjetništvo, usmerjenost v rezultate, samostojnost, upiranje avtoriteti, kršenje pravil, pravičnost in cenjenje uravnoteženosti med poslovnim in družinskim življenjem.

  • GENERACIJA Y
  • Ta generacija je že od malih nog prisotna pri hitrosti informacij in razvoju informacijske komunikacijske tehnologije. Pripadniki te generacije so odraščali z internetom, vedno so dostopali do vseh informacij in veljajo za najbolj ozaveščeno generacijo vseh časov. Zaradi sodobne tehnologije so osebe te generacije prilagodljivejši od starejših ljudi, njihove lastnosti pa so: ustvarjalnost, samopodoba, samozadostnost, odprtost, multitasking.

finance-10-7.1463144942.jpg.w.960px.jpg

Znebite se predsodkov

Vemo, da so predsodki le nalepka, ki jo prisodimo posamezniku zaradi slabih izkušenj v preteklosti ali zaradi tega, ker vemo, da nekdo ve, kar nekdo drug ve in ve in ve...

Ne sklepajte prehitro!

Nalepke ne veljajo za vse pripadnike določenih generacij, ampak samo za tisto osebo, ki smo jo spoznali in si o njej ustvarili določeno mnenje. Četudi za Otroke blaginje velja, da ostajajo dlje časa lojalni enemu podjetju, še ne pomeni, da ravno zaposleni, rojen v letu 1962, misli enako. In četudi za Generacijo Y velja, da obvladajo tehnologijo, ni rečeno, da bo to veljalo tudi za sodelavca, ki ga vi poznate.

Odlepite nalepke predsodkov!

Postavljanje nalepk na posamezne ljudi in zaposlene lahko ustvari pritisk med generacijami, četudi bi v nasprotnem primeru morda čisto normalno shajali. Naj podam primer, ko je direktorica marketinškega podjetja v svoje podjetje sprejela posameznika Generacije Y, ker je sklepala, da je inovativen in ustvarjalen. S tem, ko je to na glas povedala, je posredno izrazila, da omenjeno ne velja za starejšo generacijo in užalila zaposlene iz Generacije X, ki so s svojimi izkušnjami razvili svojo kreativnost in lahko s svojimi idejami zelo pripomorejo k podjetju.

Dovolite si, da se bolje spoznate

Starejša generacija bo takoj negativno obsodila mlajše generacije, ki imajo neprestano slušalke v ušesih ali pa na poti v službo v avtobusu neprestano buljijo v telefon. A ne zavedajo se, da mogoče ravno te slušalke predvajajo klasično glasbo za pomiritev posameznika, buljenje v telefon pa je »zgolj« branje dnevnih novic, saj druge dele dneva nima časa za to.

Pozorni bodite na ljudi in ne na stereotipe

Ne menite se za članke v stilu »Kako obvladati Generacijo Y« ali »Kaj si Generacija X v resnici želi«, saj v njih ni nič uporabnega. Namesto tega se raje odločite za pogovor in osebo povprašajte, kaj vas dejansko zanima. Vzpostavite očesni stik in osebni kontakt ter se bolje spoznajte.

Različnost generacij izkoristite sebi in podjetju v prid

O terminu job sharing smo že pisali. Job sharing ali deljenje dela je rešitev za spopade med generacijami. Stvar je v sodelovanju med različno starimi zaposlenimi, ki si med drugim pomagajo na delovnem mestu ter eden drugemu omogočajo tudi uživanjem izven dela, saj imajo zaposleni tako več časa za svoje družine, skrb za starejše sorodnike ali svoje hobije. Zaposlena (mlajši in starejši/dve mamici) si 40-urni delovnik izmenjujejo glede na delovne dni - en dela v ponedeljek in torek, drugi v četrtek in petek, ob sredah pa sta na delovnem mestu prisotna oba ter si izmenjujeta informacije ali rešujeta zahtevne primere težav. Zaposleni so tako srečnejši, produktivnejši in bolj zadovoljni z delom, plačo in zasebnim življenjem. Mnogo delodajalcev se namreč zaveda, da je ključ do uspešnega dela ravno v zadovoljnem in srečnem posamezniku, zato podpirajo tak način dela, ki je vedno bolj uveljavljen ravno v tujini.

Avtor: Anja Damjanović za MojeDelo.com