Topjob
Oglasno sporočilo

Delo od doma je najbolj prožna oblika zaposlitve

Avtor
11.04.2016 08:15
Čas branja: 3 min

Ko je govora o delu od doma, najprej pomislimo na pozno vstajanje, opravljanje dela v pižami in poležavanje na kavču po dolgem kosilu. Čeprav je delo doma precej prožna oblika zaposlitve, še vedno od nas zahteva profesionalnost in veliko mero samodiscipline.

Vsak, ki želi svojo službo opravljati iz domačega naslonjača, se mora dobro organizirati. Potrebno je določiti časovni razpon, ki bo namenjen delu in se ga potem striktno držati. Prav tako si morate urediti poseben prostor , ki bo namenjen izključno za opravljanje dela od doma. Če hočete svoje delo zares dobro opraviti, potem boste morali vstajati zgodaj. Za največji efekt se je potrebno zjutraj urediti, kot da se dejansko odpravljate na delovno mesto. Tako boste imeli občutek, da ste v službi in ne doma.

Delati od doma pomeni, da nimate dostopa do vsega znanja, ki ga posedujejo vaši sodelavci. Zato ta oblika dela ni primerna za tiste, ki za vsako stvar potrebujejo potrditev in dobro funkcionirajo le takrat, ko so pod nadzorom. Vendar pa taka oblika dela pomeni priložnost, da ohranite ključne vrednote, kot je na primer družina, obenem pa zagotavljate kvaliteten servis za podjetje. Glavne prednosti so prožnost, višji prihranki in večja skrb za zdravje. Prihranili boste predvsem na prevozu, nakupu poslovnih oblek, varstvu otrok in hrani.

Nekaj napotkov za učinkovito opravljanje dela od doma

Ostanite organizirani.

Ohranjanje ravnotežja med službenimi in privatnimi zadevami je najbolj zahtevno opravilo, s katerim se boste srečali, ko boste delali od doma. Rešitev je v dobri organizaciji. Določite si urnik dela, definirajte sistem dela in pripravite seznam opravil, ki jih morate uspešno dokončati do določenega roka.

Pripravite primerno delovno okolje.

Pripravite si manjšo pisarno ali delovni kotiček, če ste v stiski s prostorom. Vse stvari, ki so povezane z delom, skušajte obdržati na enem mestu. Pomembno je, da ste med delovnim časom čim dlje od spalnice in televizije. Delovno okolje doma naj bo kar se da podobno pravi pisarni na sedežu podjetja.

Natančno načrtujte dan.

To bo pustilo minimalni manevrski prostor za vse moteče stvari, ki se bodo pojavile tekom dneva. V praksi to pomeni več časa, ko boste produktivni. Določite si časovni razpon namenjen najpomembnejšemu obroku in se ga potem seveda držite.

Postanite pravi mali računalniški strokovnjak.

To ne pomeni, da se boste morali naučiti programirati. A vseeno boste morali znati sami popraviti kakšno malenkost. Ker bo večino dela potekalo na računalniku, boste morali obvladati kopico računalniških programov, zato opravite kakšen tečaj še preden pisarno preselite domov.

Minimizirajte moteče faktorje.

Nikoli ne podcenjujte privlačnosti, ki jo imata vaš hladilnik in vaša mehka postelja. Poskrbite za vaše hišne ljubljenčke. Organizirajte aktivnosti za otroke. In nikoli ne prižgite televizije, saj bo slej ko prej na programu nekaj, kar bo pritegnilo vašo pozornost. Stvari, ki jih potrebujete za delo, imejte vedno pri roki. Če boste vsako stvar iskali po hiši, vas bo zagotovo kmalu nekaj zmotilo in delo bo zastalo.

Omejite si pregledovanje elektronske pošte.

Večina tistih, ki dela od doma, vsakih nekaj minut preveri, če se je v elektronskem poštnem nabiralniku znašlo kaj novega. Raje si določite si ure, ko boste pregledali vso elektronsko pošto. Tudi klice opravljajte ob normalnih (službenih) urah.

Izpilite komunikacijske veščine.

Zaradi dela na daljavo boste morali izpiliti vaše komunikacijske veščine, ker bo večina komunikacije potekala preko elektronske pošte. To bo od vas zahtevalo, da pišete jasno in natančno, če se želite izogniti nesporazumom. Seveda imate na voljo tudi druge oblike komunikacij, kot so stacionarni in mobilni telefoni, komunikacija preko računalniških instant sporočil, videokonference in tako naprej.

Vzemite si pavzo.

Skoraj nihče v službi ne presedi osem ur. Gremo po vodo, v sosednjo pisarno po spenjač, v sejno sobo na sestanek. Enako počnite tudi doma. Vsake toliko vstanite od delovne mize in se sprehodite. To bo koristilo vašemu zdravju in dvignilo vašo produktivnost.

Ne urejajte privatnih zadev med delovnim časom.

Predvsem ženska populacija se bo težko otresla misli na neoprano perilo, umazana tla in raztrgane hlače. Poskušajte to odmisliti. Vse boste lahko opravili, ko se vam izteče delovni čas. Tudi vsi ostali vas bodo hoteli 'ponucati' za razna opravila, ker ste pač doma in zato dosegljivi. Naredite temu konec. Obvestite jih, kdaj imate 'uradne ure' in jih prosite naj se tega držijo.

Poskrbite za zdravje.

Večina tistih, ki svoje delo opravljajo od doma, sčasoma pozabi nase, na svoj izgled in na svoje zdravje. Poln hladilnik je vedno pri roki, poleg tega pa svoje postave ni potrebno več primerjati s postavami sodelavcev, zato se rado zgodi, da boste hitro zaužili več kot potrebuje vaše telo. Temu se izognete tako, da si v naprej pripravite zdrave prigrizke, določite uro, ko je na sporedu telovadba in imejte pri sebi vedno dovolj tekočine.

Martin Pelicon za MojeDelo.com

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...