Topjob
Oglasno sporočilo

Ali »sveži« sodelavci potrebujejo poseben tretma? - 1.del

Avtor
18.01.2016 09:24
Čas branja: 2 min

V podjetju ste ravnokar uspešno izpeljali tako iskanje novega sodelavca kot tudi izbiro najprimernejšega med kandidati. Toda šele ob zaposlitvi novega sodelavca nastopi pravi začetek. In kakšno vlogo pri tem lahko odigra delodajalec?

Začetno usmerjanje novozaposlenih oseb je eno najbolj zanemarjenih področij v večini delovnih organizacij. Novozaposlene osebe so namreč večinoma prepuščene same sebi in morajo v bazenu povsem novih zaposlitvenih zadolžitev splavati same, kakor vejo in znajo. Kakšen je rezultat tega? Običajno neproduktivnost, zmedenost in velikokrat tudi nezadovoljstvo, zaradi česar novozaposleni podjetje najverjetneje tudi hitreje zapustijo. Da pa bi preprečili izgubo (dobrih) kadrov, je ključnega pomena začetno usmerjanje (in uvajanje) novozaposlenih.

Zakaj je začetna orientacija novozaposlenih pomembna?

Ljudje so lahko bolj ali manj spretni na področju medosebnega komuniciranja in se hitreje ali počasneje prilagajajo na nove situacije. Ne glede na to, kolikšno mero spretnosti, samozavesti in predhodnih izkušenj premore vaš novozaposleni posameznik, je pomembno, da vnaprej načrtujete in skrbno izpeljete začetno usmerjanje zanj. Eden izmed najpogostejših vzrokov odhoda zaposlenih iz podjetja je namreč prav občutek nesprejetosti in dezorientiranosti na začetku zaposlitve. Dober orientacijski program bo torej pripomogel ne le k zadržanju (dobrih) kadrov, temveč bo tudi bistveno prispeval k njihovi produktivnosti in občutenju pripadnosti organizaciji, kar pa zelo pozitivno učinkuje na celostno (pozitivno) organizacijsko klimo v podjetju in tudi vašo zunanjo podobo kot bolj ali manj privlačnega delodajalca.

Čemu je namenjena začetna orientacija novozaposlenih?

Delodajalci se morajo zavedati dejstva, da začetno usmerjanje ni le prijazna gesta do novozaposlenega, ampak je pomemben element gradnje pozitivne organizacijske kulture, ki podjetju prinaša številne koristi. Nekaj ključnih ciljev začetne orientacije je:

  • Zmanjšanje anksioznosti: Vsak novozaposleni, ne glede na svoje osebnostne značilnosti in razvitost medosebnih spretnosti, bo na začetku svoje nove zaposlitve čutil določeno mero tesnobnosti. Primerna začetna orientacija jo lahko bistveno zniža, s tem da novozaposleni osebi nudi smernice in ključne informacije o funkcioniranju življenja v podjetju. Novozaposlenemu tako ne bo potrebno ugibati in delati začetnih napak, ki bi bile posledica slabe informiranosti.
  • Zmanjšanje začetnih stroškov podjetja: Primerno začetno usmerjanje pomaga zaposlenim hitreje splavati in ujeti delovni ritem v organizaciji, kar močno zmanjša stroške podjetja, povezane z začetnim učenjem in s privajanjem na delo.
  • Zmanjšanje možnosti hitrega odhoda novozaposlenega iz podjetja: Hitra zapustitev podjetja s strani novozaposlenega je največkrat posledica nezadovoljstva, ki izvira iz občutenja nezaželenosti in nesprejetosti pri sodelavcih, neustreznega vrednotenja njegovih kompetenc ali če novozaposleni nima ustreznih možnosti, da bi svoje delovne naloge lahko uspešno opravil. Začetno usmerjanje pa novemu sodelavcu pokaže, da je zaželen in cenjen.
  • Prihranek časa supervizorjev in mentorjev: Preprosto povedano - boljša ko je začetna orientacija, manjša je verjetnost, da bodo mentorji in sodelavci porabili veliko časa z učenjem in uvajanjem novozaposlenega.
  • Razvijanje realističnih pričakovanj in pozitivnega odnosa do dela: Pomembno je, da novozaposlena oseba čim prej spozna, kaj točno se od nje pričakuje in kaj lahko ona pričakuje od drugih zaposlenih. Novozaposleni mora čim prej ujeti „utrip" podjetja in oblikovati realne predstave o funkcioniranju organizacije. Glavni razlog, da je večina začetnih usmerjanj (če jih podjetje sploh izvaja) neuspešnih, je namreč prav ta, da novozaposlena oseba zaradi nejasnosti in nenatančnosti začetne orientacije ne ve, kaj točno se v kontekstu delovnih odgovornosti od nje pričakuje.

Pozitivna organizacijska kultura bo pomembno vplivala na vključenost novega sodelavca, zato je nujno, da si nadrejeni oziroma oseba, odgovorna za »vpeljavo« novega zaposlenega, rezervira čas in sestavi aktivnosti za boljši začetek.

Vesna Lešnik za Mojedelo.com

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...