Topjob

So vsi zaposleni v vašem podjetju seznanjeni s strategijo in vizijo?

Interno komuniciranje se izplača.
Avtor
15.02.2015 20:39
Čas branja: 2 min

Komuniciranje v podjetju je pomemben dejavnik, ki lahko tako pozitivno kot tudi negativno vpliva na organizacijsko kulturo, delovno uspešnost, zadovoljstvo zaposlenih, predvsem pa na pretok informacij. Podjetja, ki imajo interno komuniciranje dobro urejeno, so po navadi uspešnejša in imajo bolj zadovoljne zaposlene. Zakaj je torej komuniciranje tako pomemben vidik strategije podjetja in kdo je zadolžen, da se z njim ukvarja?

Ali se vaši zaposleni pritožujejo, da nič ne vedo? Se o vas širijo govorice v podjetju? Ste pomislili, da za vse skupaj niso krivi vaši sodelavci, ampak sistem, v katerega vstopajo vsak dan in v njem delajo.

Interno komuniciranje v podjetju je včasih faktor, ki lahko pripelje tudi do znižanja dobička podjetij, zato bi se z njim morali ukvarjati tudi menedžerji, ki jim je mar samo za direktni dobiček. Če internega komuniciranja nimamo urejenega pravilno in transparentno ter če nimamo politike deljenja vseh relevantnih poslovnih informacij vsem sodelavcem, lahko pride do govoric, ki po navadi nimajo dobrih posledic. Se še spomnite igre telefončki, ki smo se jo vsi igrali kot otroci? Na koncu je vedno prišlo ven nekaj drugega kot na začetku, saj danes vsi vemo, da se skozi prenos informacij popači kar 70 odstotkov podatkov. Kljub temu se danes večina slovenskih podjetij igra prav to igro. Posledica tega so neinformirani zaposleni, ki so frustrirani, negotovi, nezadovoljni ter delujejo pod stresom.

Po drugi strani so se nekatera uspešna slovenska podjetja izognila veliki medijski gonji zaradi odpuščanja, ker so ukrepe pravilno skomunicirala tako s sindikatom (interno) kot tudi z zunanjo javnostjo (eksterno).

Današnji izzivi internega komuniciranja

V današnjem času vsi nekaj prodajamo. S tem razlogom se troši velike količine denarja za marketing, odnose z javnostjo in druge oblike eksternega komuniciranja. Koliko sredstev (po navadi jih sploh ni potrebno zelo veliko) pa se porabi za interno komuniciranje v podjetju? V malih nič, v velikih pa je relativni odstotek tega tudi do 15-krat manjši kot strošek, porabljen za eksterno komuniciranje. Kaj je torej problem večine menedžerjev in kadrovskih strokovnjakov, da se ne lotevajo tako pomembne teme, kot je interno komuniciranje, ki bi moralo biti ena glavnih strateških usmeritev vsake kadrovske službe oz. vsakega direktorja? Problem je, da večina podjetnikov hoče videti takojšnje rezultate in ROI (return on investment), ti pa se ob procesih, kot je interno komuniciranje v podjetju, ne pokažejo takoj, ampak v daljšem časovnem obdobju. Izziv današnjemu gospodarstvu je tudi, da je interno komuniciranje pogosto bolj pomembno kot eksterno, saj naši zaposleni predstavljajo ambasadorje našega podjetja in o njem lahko širijo tako dober kot tudi slab glas.

Drugi izziv internega komuniciranja pa je kvaliteta tega. Ko se podjetje odloči za implementacijo sistema internega komuniciranja (letni razgovori, interni časopis, redno obveščanje o poslovnih informacijah podjetja ...), je pogost problem, na katerega naletijo, ta, da hočejo s svojimi zaposlenimi imeti enosmerno komunikacijo, ne pričakujejo pa »feedbacka«. Pogosto se tudi zgodi, da zaposleni do vodstva nimajo zaupanja, zato se dajanja »feedbacka« ne poslužujejo, ker se bojijo, da se jim bodo zgodile sankcije, če bodo izrazili svoje mnenje do podjetja.

Se izplača?

Seveda se izplača: boljše je delati z zadovoljnimi zaposlenimi, ki imajo vse informacije, ki jih potrebujejo, in vedo, da lahko vedno gredo v direktorjevo pisarno in povedo svoje mnenje. Posledica internega komuniciranja je tudi, da imate vse sodelavce na isti ladji ter da vsi veslajo v isto smer kot vodstvo (so torej seznanjeni z vizijo in strategijo podjetja).

Interno komuniciranje se torej vsekakor izplača. Zaposleni so zadovoljni, ker so seznanjeni z vizijo, tisti bolj produktivni pa naredijo več v istem času in na koncu tudi sami delajo dobro reklamo podjetju.

Ekipa Mojedelo.com

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Topjob
Sveže talente zadržite z onboardingom
Topjob
TopjobLana Dakić Sveže talente zadržite z onboardingom

Kako uspešno vpeljati novega sodelavca, da vam ne pobegne še pred potekom poskusnega obdobja

FINANCE
Strateško komuniciranje
Finance
Rok Novak Strateško komuniciranje
FINANCE
Topjob
(e-knjiga) Ste pripravljeni na prihodnost dela?
Topjob
TopjobRedakcija Financ (e-knjiga) Ste pripravljeni na prihodnost dela?

Na milijone delavcev po svetu bo v prihodnjih letih in desetletjih potrebovalo ne samo usposabljanje, ampak kar prekvalifikacijo

FINANCE
Članki
Židanovi državni gozdovi zlata jama za piarovske agencije
Finance
FinanceAna Turk Židanovi državni gozdovi zlata jama za piarovske agencije 3

Kaj vse za državne gozdove delajo zunanje piar in marketing agencije?

Tovarna
Novice
(video) SID banka industrijska podjetja spodbuja k večji digitalizaciji in robotizaciji
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov (video) SID banka industrijska podjetja spodbuja k večji digitalizaciji in robotizaciji

Do večje dodane vrednosti z učinkovitejšo proizvodnjo in višjo ravnjo digitalizacije

Tovarna
Novice
(video) SID - PKZ želi svojo storitev čim bolj približati proizvodnim podjetjem
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov (video) SID - PKZ želi svojo storitev čim bolj približati proizvodnim podjetjem

SID - Prva kreditna zavarovalnica kot referenčna zavarovalnica postavljajo standarde v dejavnosti