Članek smo pripravili v sodelovanju z MEKS, sekcijo mladih Slovenske kadrovske zveze, organizatorjem modularnega izobraževanja Implico, ki je potekalo v Ljubljani.
- Kaj je potrebno upoštevati pri iskanju primernih kadrov?
- Ali sodelavec Jože ve, zakaj je njegovo podjetje najboljše?
- Kako oblikovati tim?
- Trije nasveti Hood Burgerja: zakaj HR v start-upu?
- Kako lahko ustanovitelji vzpostavijo enotno vizijo podjetja med zaposlenimi?
- Konflikti v start-upih: zakaj so koristni in kdaj jih je preveč
Še vedno velja, da so zaposleni največje bogastvo in srce čisto vsakega podjetja, brez izjeme. Prav zato podjetja običajno vložijo ogromno truda, časa in energije iskanju talentiranih posameznikov, saj le-ti predstavljajo največjo konkurenčno prednost podjetja. Vendar v današnji bitki za talente na trgu velja, da ni dovolj, da podjetje privabi in zaposli talente, ampak je izrednega pomena strateško upravljanje le teh. Upravljanje talentov se tudi v start-up in manjših podjetjih (naj) prične s strukturiranim uvajanjem novih sodelavcev.
Uvajanje novih sodelavcev je izrednega pomena, zato je pomembno, da imajo tudi start-up oziroma manjša podjetja ob zaposlovanju novih sodelavcev izdelan enostaven strukturiran program, ki bo omogočil novim sodelavcem hitro in učinkovito uvajanje v novo delovno okolje, njihovo novo delovno mesto ter jim zagotovil orodja, informacije in znanja, ki so ključna za uspeh in nenazadanje pozitivno izkušnjo.
Glede na to, da start-up in manjša podjetja delujejo v majhnem, tesno povezanem okolju, se v sam proces uvajanja novih sodelavcev lahko vključijo vsi zaposleni, v kolikor je to smiselno in le-to dopušča velikost organizacije. Še vedno pa velja upoštevati pravilo: določi se naj ena oseba, ki je odgovorna za celostno uvajanje novega zaposlenega in le-ta naj koordinira/ določi odgovornosti in cilje vsake osebe, ki je vključena v uvajanje novega sodelavca.
Nekje je potrebno začeti.
Uvajanje novega sodelavca zahteva svoj čas, zato si je ta čas potrebno enostavno vzeti in mu dodati osebno noto. Ni pravil, pa vendar lahko upoštevate nekaj enostavnih nasvetov:
Nasvet 1: Komunikacija, komunikacija in še enkrat komunikacija
Z bodočim sodelavcem komunicirajte še pred zaposlitvijo - povabite ga na neformalno kavo, kosilo ali druženje izven formalnega delovnega okolja ter predstavite bodoče sodelavce. Pošljite mu na elektronski naslov ali na na dom osebno pismo dobrodošlice, ki naj med drugim vsebuje vnaprej pripravljen strukturiran program za prvi delovni dan, ki se naj prične s podajanjem univerzalnih informacij, kot so pravilniki podjetja, ugodnosti, informacije o internih procesih, kulturi, organizaciji podjetja. Naj bo prvi dan namenjen spoznavanju podjetja in sodelavcev. V prihodnjih dneh pa naj uvajanje postane vse bolj specifično in prilagojeno individualnim odgovornostim na delovnem mestu.
Nasvet 2: Bistvo je v malenkostih
Bistvo je v malenkostih, ki jih bo novi sodelavec zagotovo opazil in zapomnil. In prav te malenkosti naredijo tisto veliko razliko. Bodite kreativni.
Nasvet 3: Delite
Živimo v dobi informacijske - komunikacijske tehnologije, zato poskrbite, da se osredotočite na učinkovito podajanje informacij in poskrbite, da sodelavec ne bo osredotočen na zapisovanje teh informacij. Raje pripravite in delite ob koncu prvega dneva povezave do že predstavljenih vsebin, pomembnih informacij ter naslednje korake v skladu s pripravljenim programom uvajanja. Lahko mu izrečete tudi ponovno dobrodošlico preko elektronske pošte.
Nasvet 4: Pripravite učinkovit program uvajanja novega sodelavca
Pripravite program uvajanja novega sodelavca pred samo zaposlitvijo sodelavca, katerega glavni element naj bo strukturiran 30-60-90 dnevni akcijski plan. Le-ta naj bo prilagojen posameznikovim preteklim izkušnjam in znanjem.
Program uvajanja naj vsebuje:
- 30-60-90 dnevni akcijski plan (ta naj vsebuje predlagane aktivnosti po tednih z ključnimi zaposlenimi, ki so pomembni za razumevanje delovnega mesta, organizacije, uspešen začetek/prihodnje skupno delo in sodelovanje;
- Informacije o delovnem mestu; vključuje tako obširne informacije o posameznih segmentih podjetja, prioritetah v poslovnem letu, organizacijsko strukturo, kot tudi o samem posameznikovem delovnem mestu (sistem nagrajevanja, treningih, orodjih, ocenjevanju uspešnosti..)
- Poslovnem ritmu podjetja: zajema informacije o posameznih poslovnih aktivnostih po mesecih poslovega leta
- Vire; ki zajema vire, ki so specifični za individualno delovno mesto
In za zaključek
Uvajanje novih sodelavcev predstavlja moment, v katerem se bo novo zaposleni naučil največ, zato je izrednega pomena, da pripravite in vodite program uvajanja od začetka do konca. Bistvo uvajanja novih sodelavcev s stališča podjetja je vsekakor zagotovitev hitre integracije novega sodelavca v podjetje in delovni proces, na podlagi katerega bo dosegel boljše rezultate v krajšem času.
In nenazadnje, izkušnja vsakega zaposlenega je odvisna od angažiranosti podjetja in njegovih zaposlenih.